Pages

Ahad, 18 Disember 2011

JOM MAKAN 2 : NASI AMBENG WARUNG IBU


Assalamualaikum....
Salam hujung minggu...

Jom Makan : Nasi Ambeng
Restoran     : Warung Ibu
Lokasi        : Batu 6 Kg Sungai Gulang-Gulang 
                     Tanjong Karang
Special       : Nasi Ambeng



















NASI AMBENG BUNGKUS















17 ulasan:

Amie berkata...

Selamat tengahari Ucu,
makan nasi ambeng ye....hu hu huuu tak sabar nak balik kampung nak makan nasi ambeng,nak beli nasi ambeng!
raya hari tu beli sebungkus dipasar malam... masya-Allah makan berdua bertiga pun tak habis... kenyang sangat, tapi terubat rinduku dengan serundengnya!

rahel berkata...

Selalu makan nasi ambeng klu pegi Indonesia...sedap sangat rasa dia..

Cheq Sue berkata...

ucu...rindu sgt nak makan nasi ambeng...masa belajar kat JB dulu selalu jugak... tapi dah lama, tahun 98... adehhhh terliur sungguh

Mamasya berkata...

Aslmkum Ucu
Tumpang jamu mata dg nasi ambeng tu...sedapnya.kali akhir mkn masa gi Jb mac lalu...
slmt berhujung minggu..

Mamasya berkata...

Aslmkum Ucu
Tumpang jamu mata dg nasi ambeng tu...sedapnya.kali akhir mkn masa gi Jb mac lalu...
slmt berhujung minggu..

Ketuhar Panas Yatie berkata...

Salam ucu,
Nasi ambeng ni yatie tak pernah makan tapi suami selalu beli kat pasar malam. Suami suka sebab ada sambal goreng tu... isterinya tak pandai nak buat.

FaKArePa!n berkata...

Sy bru je mkan skali nasi ambeng ni..tu pon bli dkat bazar ramadhan..

aZuMaya berkata...

salam..wow mmg my fov nasi ambeng..huhuhuhuuu..dah 15 tahun tak makan,, masa kecik2 dulu jiran dgn wak ..selalu ler dpt nak buat sendiri.mak aiii remeh temeh tapi sedapppppppp

Liza berkata...

salam ucu...Liza jugak la yg xprnh merasa lg nasi ambeng ni...bru tgk kat masterchef ari tu..tup tup dah ada kat sini....hihihi

aeinio berkata...

adehhhh nyum nyum.. lamanya tak makan... huhuhuhu

kasihredha berkata...

jauh sangat dgn tempat akak ni...kalau tak dah lama akak terjah...huhu
suka sgt nasi ambeng. dulu ada org jual kat rumah akak...tp skrg org tu dah tak berniaga lagi

DeLancrettLurpak berkata...

alahai, menangis tekak saya tgk nasi ambeng tuuu!

rindu nak makan nasi ambeng...

Paty's Kitchen - Cook with passion. berkata...

Salam Ucu....saya teringin sangat Nasi Ambeng nie...belum ketemu sehingga sekarang,,,nie nak teliti gambar Ucu pas tu saya nak "copycat"

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam Ucu..dah bertahun2 atie lalu lalang depan kedai warung ibu ni tp XPERNAH SINGGAH ponnnnnn...
Tp klu atie lalu tu mmg nampak ramai yg singgah.

Acik Erna berkata...

ucu..minggu depan acik nak singgah la..nak pergi kesana..dapat jugak acik makan cendol durian yang sedap tu lagi..

kakyong berkata...

jiran saya rajin juga masak nasi ambeng nih...

tp tgk gambor ucu yang besor terpampang tu.. terliur..

Syimama berkata...

ucu..tak cakap pun nak makan nasi ambeng...kalau tak, bolehlah kita ikut.

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...