Pages

Isnin, 20 Jun 2011

Karenah cucu

Assalamualaikum wbt..salam sejahtera, selamat berpuasa dibulan Rejab 1432...Pagi2 ni ucu nak sambung cerita di n3 yang dulu berkenaan  karenah cucu-cucuku yang mencuit hati yang ucu jaga sekejap.....

Jangan terperanjat pulak ye...bukan ape, takut nanti ada yang kata ucu ni pagi2 dah meraban......Ini sebenarnye cucu saudara ucu...kiranya macam ni... mak kepada budak2 ni adalah anak buah ucu, maksudnye anak abang sulung ucu, jadi secara automatik anak dia adalah cucuku ..betul tak..? 



Yang berbaju hijau ni si abang...nak masuk 2 thn umurnye, bersikap manja, sangat sayang pada si adik (berbaju singlet)...dan yang paling tak tahan mulut lebih kurang macam nendanye...(ucu la tu...) 

Ni tengah berebut mainan.....dan akhirnye si abang terpaksa mengalah....

Cucuku comel...NOOR AFIF ZAHRAN....
Yang ni pulak si adik, baru berumur 8 bulan...tapi sangat aktif, tak banyak karenah, mudah ketawa tapi yang tak tahan tu lebih garang dari si abang....
Yang kat dalam baldi tu sape lagi...akidlah...

Renungan menikam kalbu.....NOOR AZAD ZAFRAN
Sempat  pulak buat aksi model kolam renang....auuww...tak tahan you...
Nanti nenek order swimming pool ye...untuk entry akan datang....



Main cut-cak-cut-cak dengan akid....




Inilah 3 generasi jejaka pojaanku.....

Ini sahaja ceritera dipagi Isnin yang ceria....selamat bertugas dan selamat minum pagi..by..by...wassalam..


22 ulasan:

Ida,Japan berkata...

comelnyer budak2 tu ucu..mmg terhibur dgn keletah mrk kn..

nurfatiha blacky berkata...

amboii, sampai dalam baldi pun masukk. hahaha

Amie berkata...

bestnya nenda dgn cucu2nya...kita dah lama tak jenguk cucunda kita

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

kalu anak-anak buah sedara awe jumpa sesama mereka kak..mmg macam2 perangai...macam cucu2 akak ni juga la :)

Wattie berkata...

Salam,
Terhibur melihat telatah budak budak

mama ainnurzariff berkata...

salam ucu..bestkan melayan budak2 comel ni..mcm2 karenah n aksi..comel2 la budak2 nih!!!

Kakzakie berkata...

Kakak paling suka kalau N3 hal budak-budak. Rasa macam nak pegang tapi tak dapat... jadi senyum sendiri...

miloais berkata...

comelnya cucu acu faridah!

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

terhiburkan bila melayan kerenah budak2 ni..mcm2 peel..hehe..siap masuk baldi lg .. ;)

izahdaut berkata...

ucuu.. geram nengok si adik yg berdiri kat baldi tu.. tu sedang keletah geram menengok tu. hehhee.. ucu.. mekasih sudi mendoakan adik amin...

syiela berkata...

ingatkn betul2 dh ada cucu td... bestkan melayan gelagat budak2 ni :)

Ucu Faridah berkata...

salam ida...budak2 ni mmg keletah...rasa mcm kt nursery pun ade....huhu..

Ucu Faridah berkata...

norfatiha...sebenarnye baldi utk kain2 kotor..tapi dah disalah guna pulak...

Ucu Faridah berkata...

salam k.amie...raye tak lama lagi..blh lah nenda amie bermanja dgn cucu2 dikpg halaman..sabor ye nenda..

Ucu Faridah berkata...

salam nur hawa...agak2 hawa masa kecik2 dulu mcm ni tak...?

Ucu Faridah berkata...

Watie...mmg menghiburkan sgt2 bila tak meragam...tp kalau meragam rasa macam nak gigit2 je..(ganas tak nenek ni...huhu...)

Ucu Faridah berkata...

waalaikumussalam mama ainurzariff...budak2 ni comel ikut neneknye (he..he..perasan la pulak...) tp yg membuatkan diorg ni sgt2 comel ialah tak banyak ragam..senang dijaga..

Ucu Faridah berkata...

salam k.zakie...akak memang suka budak2 ye..ucu ramai cucu ada 12 cucu...tp kalau sebelah paksu ucu ni dah ramai cicit...

Ucu Faridah berkata...

miloais...ucu sedara mmg comel..tp tak tau la pulak cucu sendiri...(huhu...terberangan pulak...lambat lagi...)

Ucu Faridah berkata...

salam lily....baby qis kena cepat2 ada adik barulah lily tau mcm2 kerenah anak...ada yg seronok,yg menggeramkan,pendek kata macam2 ada...hehe...

Ucu Faridah berkata...

salam izahdaut...siadik tu mmg suka berkawan, dia sbenarnya yg nk masuk dlm baldi tu..tu yg geram semacam je...

Ucu Faridah berkata...

syiela... kalau cucu btl rasanye tak sempat nk berbloging2 ni,jaga cucu lah katakan...

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...