Pages

Jumaat, 10 Jun 2011

Akid @ Basikal

Dengan lafaz assalamualaikum wbt....salam Jumaat, penghulu segala hari.... sebelum ucu bertolak ke office cuaca pagi ni dah mendung semacam aje...tapi mendung tak bererti hujan  kan...(macam lagu didie dores tu....). Tapi baru kesekejapan tadi ucu ada dengar bunyi-bunyi guruh dilangit...andai hujan turun..alhamdulilah..hujan rahmat dipagi Jumaat....
Hari ni hanya nak cerita pasal akid dah pandai berbasikal...mungkin bagi orang lain, alah baru pandai naik  basikal dah kecoh...tapi bagi ucu sebagai ibunye...amatlah seronok bila anak tu dah pandai mendayung.
Ini menunjukkan akid dah berani dan ada kemajuan diri...dah tak takut2 lagi....(anak bongsu la katakan) dan yang paling2 penting dah tak ketinggalan lagi sebab kebanyakkan kawan2  dia semuanye dah pandai berbasikal..... Kalau sebelum ni dia yang berlari-lari mengejar kawan2 berbasikal  (kesian akid) tapi sekarang kiranya dah setaraflah .....


Kita layan ajer lah yer aksi menggigil akid ni...





Tapi yang tak syoknye tu, belum teror sangat berkayuh..dah ada cita-cita  nak welly2...siap cakap lagi " nanti adik nak welly mcm ni ha....." 

Ini bukan saje posing2 ye..tapi ni betul2 punya kelije...

Yang ni pulak tuan tanah baru balik dari office, terus tolong Pak Su  mengemas halaman, walaupun  tak berapa  luas tapi penat ooo...
Lihatlah pokok-pokok pasuan ku....kesian macam dah kurang dapat perhatian ajer kurus kering, tapi tuan tanah nye makin dipam-pam tak turun-turun.....nak buat macam mana asyik sibuk membaking ajer..eh..eh..bukan..membaking tapi berbloging la...itu sebab pokok ni merajuk semacam.....(sabar ye pokok2 ku sayang nanti akanku belai2 dan akan ku suapkan makanan/baja supaya badan mu segar bugar macam dulu....)

Dan besarlah harapanku  esok n lusa agar tak ada gangguan ...ucu dah plan nak berkebun  la pulak.....tapi kalau ada order kena fikir 2 kali gak...huhuhu....rezeki jangan ditolak....wassalam...






15 ulasan:

Kakzakie berkata...

Assalamualaum Ucu.... adik dah pandai berbasikal kena perhatian lebih ye. Kakak takut anak-anak main basikal cuti ini. Dalam kaw. rumah tak pe. Luar kena perhati.

Rajin juga ucu ye. Kakak dua minggu cuti sekolah ni belum kemaskan. Siram-siram gitu je...

Amie berkata...

assalamalaikum ucu,
rajin bela pokok bunga, dulu kak amie ada 117 spesies orkid, tp sbb sibuk & maid dah berhenti, tak siap nak jaga... mati semua tinggal pasunya ... mmg betul, pokok ni minta dibelai..beri perhatian mcm org jugak..

Hamizah berkata...

biasalah kak klu asik dok blogging,bdn mmg xmo turun2 hehe..

Idah berkata...

rindu pulak nak menyapu mcm ucu...dulu masa kat kampung selalu pagi2 kita menyapu daun2 kat depan rumah.

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

dh pandai ye adik berbasikal..baguslahkan..ada semangat keberanian..yg aunty ni sampailah ni x reti2 kayuh beskal..badan berat sgt kut..hehe..

Ucu Faridah berkata...

waalaikumussalam k.zakie...betul nasihat akak tu...

Ucu Faridah berkata...

waalaikumussamlam...k.amie..ucu tengah pening nk tanam pokok ape yg boleh buat pagar n tak masuk kekwasan jiran...ada jugak terfikir nk tanam orked,susah x nk jaga?

Ucu Faridah berkata...

salam hamizah....blogging + baking = apam kembang (heheheh...ucu la tu)

Ucu Faridah berkata...

salam idah...masa kt kpg ucu pling malas sapu halaman, sbb luas sangat...tp bila dah ada rumah sendiri fening kepala tengok byk daun berguguran...

Ucu Faridah berkata...

salam lily....kesiannye lily...tp ucu skrang ni pun kalau berbasikal mau menggigil lutut, badan berat.

Baby qis dah dapat basikal baru ke blm...

mama Tiara berkata...

rajinnya akak tanam bunga..halaman pun cantik

Sue @ Nenie berkata...

Salam Kak...Biasalah kan kak..Jgn kata baru pandai berbasikal..anak baru belajar nak mengiring pun kita dah excited gilerrr...Dan setiap perkembangan dia adalah keterujaan kita semua sebagai ibu bapa....

Psssttttt..Kak, nanti boleh tolong sapu halaman saya sekali...?

Ucu Faridah berkata...

salam mama tiara...rajin tu idak jugak, tapi bila tengok jiran2 punya bunga jelous jadinye...

Ucu Faridah berkata...

sue...amboi siap minta tolong lagi yer..nanti akak dtg bawa tentera bagi sapu itu halaman...hehehe..

Adzriel @ Liza AB berkata...

kita pantau je dia naik beskal tu.

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...