Pages

Jumaat, 13 April 2012

Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat ...Faliq n Zahila


Assalamualaikum wbt.....
Salam Jumaat penghulu hari...

Dengan semangat berkobar2 ucu pepagi lagi dah ke dapur kawan2 jenguk lauk pauk, kuih muih, walaupun ada antaranya hidangkan ucu dengan lauk semalam..tapi  ucu tetap seronok sebab boleh kongsi resipi....nak2 nasik sardin k.amie tu...merah berdahang menyelerakan betul....

Cakap pasal merah ni..ni hah sejambak bunga merah hati kat atas rvc....
Kek ni selamat dah dimakan oleh sidara yang disunting minggu lepas...



Sabtu lepas (7/4/12) ucu sebagai jiran sebelah dinding telah diajak oleh Pn Lily utk sama2 menyerikan majlis merisik dan bertunang utk anak sulang beliau, Faliq. Kalau sebelum ni ada jugak majlis yg sama tapi itu utk, syahmil adik kepada Faliq..kiranya 2 bulan berturut lah majlis pertunang berlaku dlm keluarga Pn Lily n En Azli ni. Masa si adik ucu tak dpt ikut sebab kena balik kampung, saudara Pak Su kahwin.



Kami kena redah 8 buah negeri baru sampai ke rumah si dara ni...jauh sesangat..tapi kenapa tak sempat nak tidur dah sampai...pelik2..
cer teka negeri apa yg seterusnya..
(biarpun jawapan betul, hadiah tetap elek...diulang elek......ini bukan GA content...okey...)





Sebahagian barang hantaran dari kedua2 rombongan...
yang kat dalam talam tu bukan dari barang rombongan kami ye...tapi utk isi perut kami, yang tak tahu hormat majlis asyik  berdondang sayang ajer......




 Akhir kalam....
sudah tentulah kebahagian yg berkekalan kami sekeluarga doakan untuk abang Faliq dan Zahila...

hissss...tak sabar nak  tunggu bulan Okt..
boleh makan - nasik minyak,nasi putih, nasi mandi, nasi beriani,
 lauk pulak - rendang daging, ayam goreng berempah, acar buah, cendol, tapai, aiskrim dll .....

menu kt atas tu saje ucu gatai2 taip.....takde kena mengena pun, tapi kalau tersenarai....boleh gantung periuk seminggu....(ini jiran yg suka ambik kesempatan - sifat2 yg mcm ni jgn diikut..kih..kih..)

 Wassalam






8 ulasan:

Masya berkata...

hamboiii siap ade bunga kantan sireh junjungnya.. hihihihihii....

Amie berkata...

Assalamualaikum ucu,
kak Amie jawab teka-teki tu yea... negeri sembilan jawabnya! Ha... kena masakkan kakak ikan sardin lomak cili segonggam tau!

rahel berkata...

Cantek keknya...banyak krimnya..lemak berkrim..

Mas berkata...

sangat2 cantikkkkkkkkk kek ucu!

Mamasya berkata...

Slmt bertunang buat anak jiran Ucu...moga cepat ke jinjang pelamin...boleh tempah kek kahwin bertingkat dg ucu nanti....hi..

Qasey Honey berkata...

cantik kek tu...

Nuwairani Ismail berkata...

nice! bila la nak lembut tgn mcm ucu ni...

MulutPayau berkata...

hasil tangan Ucu mmng tak pernah mngecewakan....cantik sangat kek tu...

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...