Pages

Khamis, 26 April 2012

Bihun tomyam dan tiramisu (za)







Assalamualaikum wbt.......

Kadang2 nak suruh anak2 makan nasi punya lah susahkan...jadi sebagai penyelamat dari perut depa kosong n tak banyak karenah kita sebagai ibu yang sangat kreatif lagi mithali tentunya akan menyediakan 2 in 1 supaya anak2 suka makan. . Kiranya menu ni macam umpan dan menyelamat daripada kita mendengar rengekan yg boleh kita hangin satu badan...


Hari ni macam terasa malu lah pulak nak tulis resepi n cara masak tomyam ni (angin mengada dah mai dahhh)
sebab rata2 kawan2 punya masakan tomyam lagi sedap dari ucu punya kan...tapi takut ada yg kempunan bolehlah  klik resipinya kt entry yang lepas2 ye .



Cuma beza kuahnya sahaja..kalau sebelum tu tomyam putih suci...tapi kali ni merah bak delima merah..dengan berhantukan udang 





Kat bawah ni ada tiramisu....
Tapi tiramisu ni dah berikat..jadi tak boleh nak potong sembarangan...hanya tuan badan yang order jer boleh bukak ikatan ni...






Terima kasih Suraiza (Klinik Fitrah) yang ceria lagi bergaya...lain kali kita calling2 lagi yer...


Wassalam



9 ulasan:

Masya berkata...

terliur sy dibuatnya..... tibe² mood bersemangat nak buat tiramisu koboi hahahaha....

Liza berkata...

ucu ni mmg pun, sajer je nk bg liza terliur pg2 ni...dah la tayang bihun tomyam, lepas tu ada pulak tiramisu...

Wani berkata...

salam ucu ..dah lapor perut tengok bihun tom yam .. mau gak sepinggan nak merasa heheh... lepas tu kat bawah tu menggoda pulak dengan tiramisu ... godaan betol hihi

Cendana Kasih berkata...

salam Ucu..sedapnyer bihun tomyam..dapat imagin dengan pedas2 dan masam2 tomyam tu..aduhhhhh

Amie berkata...

Ucu sayanggg.... janganlah malu-malu... tak bertempat tu, kuah tomyam merah bak delima mertekah tu Kak Amie ambik semangkuk ye... bubuh udang 10 ekor gitu... nak ratah sorang-sorang bawah pokok belimbing!

miloais milo berkata...

tetiba rasa nak makan bihun tomyam le plak
hiks

Qasey Honey berkata...

tgk pon dh tau mesti sedap bihun tomyam tu...dan semua diatas...hehehe...mintak sikit..

dapurCikWan berkata...

erm..sedap tu..lama tak makan.. =)

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Ucu..apa kabar?Singgah kat umah Ucu sambil batuk2..hihi.
tak syian ke?meh la,sepotong -2 tiramisu tu.
Bihun tomyam tu xmo..pedas,xlarat nk telan..hihi

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...