Pages

Sabtu, 21 April 2012

Kain pelekat lalalala...kain pelekat lalalala...



Assalammualaikum wbt..
Salam ceria penghulu hari.........

Dalam keluarga ucu cuma ada 2 orang jer perempuan (ucu n anis) yang lain semuanya lelaki....
dan menjadi kebiasaan kami laki bini memang dah  ajar anak2 lelaki pakai kain pelekat dari kecik lagi....
tapi si anis sampai sekarang tak reti2 pakai kain batik...sedih betullah...



Masa along n angah kecik2 ucu selalu belikan diorang kain pelekat utk saiz budak2...tapi untuk akid pulak dah tak sempat lagi nak carikan kain pelekat saiz kecik......jadi hantam sajalah kain pelekat org besar 

oopppsss... ternampak aurat la pulak..tapi belum khatan tak pe lagi kan....


Minat akid ni berpelekat bila mana dia ikut kakak sepupu dia balik kampung... dgn muka tak malu siap minta nak bawak  balik lagi kain tu.....bermulalah dari detik tu

asyik nak berpelekat ajer..







Kekadang sampai angin jugak ucu sebab bila dia nak pakai tak kira waktu..jam2 tu jugak minta pakaikan...lepas tu tersangat cerewet, longgar sikit tak boleh, ketat sangat marah, lipatan tak betul mengamuk...
siap pesan kat abang2 dia..jangan pakai pelekat ni, sebab kain ni khas utk dia sorang jer...




Bila dah pakai org dewasa punya.....faham2 ajelah ye..gulungan lebih  besar  dari perut...hahaha..




Kekonon sebelum nak ke surau nak berposing lah dulu...last2 kena tinggal...sebab  angah malas nak bawak takut terlucut pulak kain tu........sian dia..




Bila dah kena tinggal mengamuk2.....malas nak dengar dia melalak, ucu buatkan susu@ botol agaknya penat kot asyik melalak terus tidur.....habis cerita..
tahun depan dah nak masuk tahun 1@ sekolah rendah, risau jugak sebab dia cakap awal2 tak nak minum susu dalam cawan....

Itu ajer kisah hari ni...Wassalam..








12 ulasan:

ilahjy berkata...

kelakau betul anak2 ucu ,,,tersenyum kak tgok.... teringat zaman kak ilahkecik2 dulu nenek belikan kain batik kecik mmg lah pandai pakai sampai la ni masih berkain batik...anak2 tak pandai dan tak minat hhuhuuu..

Kakzakie berkata...

Ala Ucu... kakak biarkan aje anak-anak kakak menyusu dlm botol sampai dia malu. Anak kakak semua berhenti botol masa tahun satu dah malu agaknya berhenti sendiri...

Amie berkata...

Hai Ucu.... masih nenen lagi ke si bujang teruna tu? Bagitahu dia ye... kalau tak pakai botol susu, lagi tambah hensem...

Shahriah Abdullah Novelis berkata...

Salam Kak Ucu ala comei tomei hensemnya anak bujang kak ucu tu.. mesti manja tu kan.. dan cayalah! suka pakai kain pelikat hehheee... jarang tengok budak kecik suka pakai kain kan... psstt masa masuk tadi ingatkan kak ucu menyanyi teringin gak nak dengar suara kak ucu hehee..

Cho Zila berkata...

anak saya yang 6 tahuntupun minum susu dalam botol lgai... jenuh ajar pakai cawan..
anak2 sekarang mana pandai pakai kain pelikat ngan kain batik.. hatta adik2 sayapun tak pandai pakai kain batik...

miloais milo berkata...

my doter also tak reti pakai kain batik
my son - tau jugak - sebab belikan kain pelikat kecik...

kesian akid - kena tinggal....

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Ucu..terus singgah bila dgr Ucu nyanyi lagu kain pelikat..hikhik
Sama la ngan anak atie masa kecik2 dulu..sibbaek ada jual kain pelikat tuk kanak2 kan..

p/s:anak dara atie pon br tahun lps belajar pakai kain batik...habih kain batik ibu ditry..pastu ibu la jd tukang lilitkn kat pinggang di yg ramping tu..puas gak megulunggggnya.hihi

liemaopurut a.k.a ana berkata...

sama la ngan ana. tengok tajuk entry ucu kain pelikat lalalala....terus klik.. nak tau ape yg membuatkan ucu menyanyi ni ha ha ha... ghupeye citer pasal anak teruna ucu. bagus la kan, kecik2 dah minat nak pakai kain pelikat. comel ajer tengok dia pakai kain pelikat besau hehehe

Nuwairani Ismail berkata...

comelnye budak kecikain pelikat! nani pulak masa nak masuk sekolah menengah baru mak ajar pakai kain batik...hadoi..lucu betol!

MulutPayau berkata...

anak saya pun suka pakai kain pelikat....
Comelkan budak2 pakai kain pelikat...hehehe..

mama sara nur berkata...

he he nak nyanyi gak ala anuar & elina.. kain pelekat la la la
anak bujang sy tu masa khatan je pakai pelekat ni pastu simpann
he he

Acik Erna berkata...

ucu..he he..memang lucu acik tengok..gulongan nya besar,,,

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...