Pages

Isnin, 10 Oktober 2011

The Versatile Blogger Award

Jutaan terima kasih  mieza  dan  ila_cheqSue bagi award  

The Versatile Blogger 


untuk ucu buat kerja sekolah..



Sebelum  mengisahkan tentang diri ucu..rasanya uculah  siswi terakhir hantar assigment...minta maaf ye (harap2 dapatlah markah kesian...)

Inilah serba sedikit kisah yang biasa2 tentang diri ucu, tak ada yang menarik pun tapi boleh lah untuk jadi bahan rujukan....

1- Masa kecik2 ucu ni sangatlah hitam - dah besar macam dah salin kulit .hi..hi..hi.., nak kata pakai kosmetik brand d'putih idak juga..tapi edak le putih melepak..cukup2 cerah mata yang memandang aje gamaknye.

2. 6 tahun kebawah tersangatlah takut dengan flash camera, bila disuruh berpossing..mata ni membulat aje macam guli, pastu badan tegak macam tiang lampu, nak2 bila flash tu terpancar rasa macam  kena panah petir ajer, berderau darah - tapi semenjak jadi blogger yg meraban ni flash camera pun dah  takut dengan bayang2 ucu.

3.Anak bongsu yg paling susah dipujuk bila melalak, sampai naik ratalah jugak tanah dibuatnya, siap  berguling sakan lebih kurang mcm penyanyi hindustan la jugak cuma beza pada melodi n lirik jer...
- tapi sekarang sangat suka  melalak dalam kereta, tak kisah lagu ape semua layan...

4. Bila dah sekolah rendah selalu berebutkan basikal dengan kakak masa nak pegi sekolah. Sebab  tak nak naik motor ayah hantar, lagi satu boleh lumba2 dgn geng2 basikal - sekarang berebut kereta dengan suami lah pulak...tp semestilah ucu yg menang, (suami mana yg tak sayang bini oii..terima kasih Pak Su..)

5.Bila dah sekolah menengah, dah pandai naik motor curi2...sampai kain sekolah koyak rabak / jatuh parit. Bila dah teror mulalah meraound satu kampung - sekarang ni motor pun dah tak larat nak bawa..sebab ucu over weight kot..

6.Bila dah habis sekolah, kiranya anak dara sunti lah... kena paksa tolong kat restoran abang, masa tu glamour habis dan pastinya ada jejaka yg coba2 nak mengurat (kes ditimpa perasan sebenarnye) tapi abang ucu tersangatlah garangnya sebab dia betul2 take care kat adik bongsu dia ni... - sekarang ni pun ucu baru merangkak2 nak bukak restoran, tapi kt alam maya ajer ...roger..roger..order..order (ucubakery)

7.Dan akhirnye jodoh pun dengan orang paling jauh....... sebelah kedai abang jer, hihihi...(satu kampung) - kalau raya senang takde gaduh2 nak ikut giliran rumah sapa dulu, sebab dalam 15 minit boleh pegi dua-dua rumah (mak mertua dengan mak sendiri..)...jimat $$$$...

8. Sebenarnya banyak lagi kisah yang gila2 untuk dikongsi dengan rakan2 bloger...

9. Mana2 blogger yang  belum lagi buat homework ni...ambiklah cepat award ni....

14 ulasan:

Amie berkata...

wakkakakkk...uwaaakakkakk....tak dapat bayangkan betapa hitamnya Ucu bila Ucu kata tersangatlah hitamnya masa kecik.... adapun yang Kak Amie terbayang rupa dayang senandung, nampak gigi & matanya je... he hehhhheee apalah ucu, manalah ada ropa begitu sekali.... apa pun celoteh ucu sangat menghiburkan!

Ucu Faridah berkata...

K/Amie..
amboi2 gelakkan orang tak ingat donia....hitam2 sitampuk manggis lah..makin hitam makin mengeleyes...kah..kah..kah...

Acik Erna berkata...

Assalam ucu..anak bongsu..macam tu le ucu kan..manja..
tapi..yang bestnya tu bertemu jodoh orang sekampung ye..

Mieza berkata...

Ucu..heheheheh gelak mieza bc kisah ucu..kelakor ucu ni hihihi

MulutPayau berkata...

Alahai Ucu...boleh pulak melalak sampai tanah jadi rata....hehehehe....tak dpat nak bayangkan....Saya pun suka melalak jugak dlam keta...tapi time bawak keta sorang2....

nuwairani ismail berkata...

hahah! lucu2 jugak rupenye ucu ni....tersenyum2 nani baca pasal ucu...siap berebut kete ngan suami tu yg tak tahan tu,,

*~ UmmuHusna ~* berkata...

hihihi..tahniah ucu dapat award..^_^

lucu betul la citer ucu..sy dari kecik pantang nampak flash camera..nak sengih jer kerjanyer..hihihi..:)

Mamasya berkata...

Ingatkan betul ucu kahwin org jauh rupanya satu kg..hi..hi..mmg senang tu beraya tak yah buat giliran balik kg mana dulu..

Ucu Faridah berkata...

acik erna...
walaupn dah pandang beribu kali tapi rupenya itulah cinta pandang pertama ..ceh wah..

Ucu Faridah berkata...

mieza...
ucu ni kelakor ke..?tapi kekadang pandai mengganas jugak tau..

Ucu Faridah berkata...

Mulut payau@ cikgu...
masa kecik melalak sebab terlajak manja...
sekarang ni melalak sebab nak test suara @ release tension, aje...

Ucu Faridah berkata...

nuwairani...
seronok tau berebut2 ni, nak2 dengan husband...tp kami ni bukan lah dari org ada2..nak beli kereta sorong pun kena fikir 19 kali...

Ucu Faridah berkata...

ummu husna...
skrang ni ucu dah tak sanggup tengok gambar lama2 tu..sebab ucu boleh gelak sampai terkencing2..

Ucu Faridah berkata...

mamasya...
memang tak sangka jodoh dgn org kpg..tapi yang seronok tu bila dah nak kahwin baru orang kampung tahu rupe nye pasangan ucu dengan orang sebelah aje..

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...