Pages

Khamis, 20 Oktober 2011

Roti Sardin


Assalamualaikum wbt...
Salam Khamis...

Hari ni menu berasaskan roti lagi. Roti sardin kegemaran Akid, kalau boleh hari-hari dia nak roti ni. Kadang2 jer ucu ikut kemahuan dia. Dan macam biasa kalau ucu masak dialah yang rajin  tolong, sibuk nak  hancurkan telorlah, pastu sibuk nak celupkan roti dalam telor pulak, disebabkan terlebih tolong  kekadang ucu naik sebel jugak..aduhai..anak..anak...

Inilah hasil kejadian JV (joint venture) anak beranak kat dapur semalam....


Ini bahan-bahan yang ucu gunakan. Masak sardin macam biasa, ucu malas nk taip cara2 nak masak, jadi tengok gambar pun dah tahukan.


Resipi Roti Sardin
Olahan : http://ucubakery.blogspot.com/
  1. 5 biji telor
  2. 10 keping roti 
  3. 1 tin kecil sardin 
  4. Bawang merah/bawang besar
  5. Secubit garam
  6. Cili giling - tak bubuh
  7. Minyak utk menggoreng





Dah siap.....baca doa sebelum makan dulu...
 للَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْمَا رَزَقْتَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (ehsan pak cik google)

dah kenyang jangan buat-buat tak ingat pulak, 
bacalah doa selepas makan ye...
اَلْحَمْدُ ِللهِ الَّذِيْ أَطْعَمَنَا وَسَقَانَا وَجَعَلَنَا مِنَ الْمُسْلِمِ (ehsan pakcik google)

Wassalam...





11 ulasan:

Sheila Shafeareen berkata...

assalamualakum usu...meneyelerakan negok roti sardin tu...ank pun suka nnt minggu dpn kak cuti boleh lah buat...

nuwairani ismail berkata...

bertuahnya ucu ada anak rajin mcm tu..harap2 sampai besar la rajin menolong ye..

cik cek berkata...

Ucu...

kak cek suka sardin...tak kirala masak camana pun...kalau sardin memang tak tolak...sedapnya roti sardin ni...:D

rATu kEBaYA berkata...

tengok je dah tau sedap.. jom kita sistem barter nak tak.. tukar bubur dengan roti sardin ni.

Qhaifa Nur berkata...

salam singgah

simple lah roti sardin ni pasti anak2 saya suka...mesti sedap.

dah follow jom follow back
qhaifanurin.blogspot.com

CT NoArIzAh ArIs berkata...

Assalam ucu lama dah sy tak buat roti sardin ni nmpaknya kena buat dalam masa terdekat ni pasal dah tergoda dgn roti ucu..hehe!!

Pali berkata...

roti sardin mcm ni memang fevret saya kak ucu, nyum nyum~

Amie berkata...

Assalamualaikum Ucu sayanggg...
ada lagi tak roti sardin tu... kakak datang ni bawa tapau kosong nak minta barang seketul sebab bujang sulung kami teramatlah sukanya makan roti sardin.... adapun pernah terjadi satu peristiwa di mana anakanda sulung kami ini makan roto sepapan panjangnya sepanjang hari cicah dengan sardin.... sebab teramat sukanya memakan akan menu itu....ayat klasik beb!

rahel berkata...

Mat petang Ucu
singgah kejap jengah dapur Ucu..banyak menu yang best2 kat sini...best roti sardin tu..suke2.

Acik Erna berkata...

Ucu.roti sardin pun sodap..
tengok gambar tu..rasa macam tak sabar2 nak goreng roti

MulutPayau berkata...

Assalamualaikum Ucu...

Tgk roti sardin yg Ucu buat ni...dah tergoda...kena buat jugak ni...

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...