Pages

Rabu, 19 Oktober 2011

Roti John Bajet



Assalamualaikum wbt...
Salam Rabu.

Ucu nak ucapkan berbanyak2 terima kasih kat Pak Su kerana telah meringankan tulang 4 kerat untuk menyediakan hidangan minum petang kami sekeluarga hari minggu (ahad) tadi. Lagi satu rasanya memang sesuai pun kot orang lelaki yang masak sebab nama JOHN tu kan nama lelaki.....jadi tukang masak pun kenalah sewaktu dengannya.
Di tambah pulak ucu tak payah dah nak sengal2 fikir nak masak ape, lagipun tangan dah siap sapu losyen sayanglah pulak  nak bagi  basah balik....hihihi (angin mengada dah sampai..)

Lihat lah hasil kejadian roti john ni....


Ucu tuliskan bahan-bahan dengan cara2 masak yang Pak Su guna....


Roti John Mini
Olahan : http://ucubakery.blogspot.com

Bahan-bahan ;
  1. Roti John - tak kisah nak guna brand ape
  2. 10 biji telor - 
  3. 3 sudu besar serbuk kari
  4. Daging burger - dihancurkan 
  5. Timun/Tomato/bawang
  6. Secubit garam


Cara-cara
  1. Kacau telor bersama serbuk kari + secubit garam
  2. Masukan bawang(dipotong nipis2)  + daging burger
  3. Ambil sesenduk bahan tadi dan ratakan diatas kuali, kemudian letakkan diatas nya roti john
  4. Pastikan api jangan terlalu kuat..nanti hangit.





Kalau en hubby mieza cayang suka yang hitam pada kuih bakar yg  mieza buat tu,  ucu pun tak kisah lah  jugak ada yang hangit pada permukaan roti yang Pak Su buat ni.....janji  sodapppp..... 

Oklah ye ...esok menu roti  lagi...biar kengkawan boring   asyik2 roti..roti..roti.....

Wassalam......









19 ulasan:

Hanim berkata...

memang bajet tol, xpe janji sodap...hehehe

liemaopurut berkata...

wah.....hubby memang suka makan roti john ni.bole la try lepas ni. rajin la pak su ke dapur ;p

Kakzakie berkata...

Ucu kalau hubby kakak rajin macam Pak Su tu kakak boleh lompat bintang agaknya. Seronoklah Ucu mengulek tanagn dgn losyen ye:)

Ucu Faridah berkata...

hanim..
kalau orang lain masak mmg sedap kan...

Ucu Faridah berkata...

lieampurut..
sesuai sangatlah minta en hubby liema buat..senang n bajet

Ucu Faridah berkata...

K.zakie..
sebenarnyakan..segan nak cakap...pak su pun terror kt dapur..hihi..

Cho Zila berkata...

isyh bestnyer asyik2 tengok blog orang lain suaminyer tolong masak.. bilakah gamaknyer kitani nak merasa gitu....

Chik Mimi berkata...

ucu wah bahagianya ada org buat breakfast hehehe,
saya pun macam tu sllnya weekend mmg hubby yg buat bestkan

miloais berkata...

nampak sedap lah ucu...
uols berdua ni memang terer masak eh???

Nurul berkata...

Assalam, ucu...
Nampak sedappp plak roti john tu... xper, biar hangit asal sedapp... ;)

Ucu Faridah berkata...

Cho zila...
ala Pak Su tu pun kekadang jer...

nyanyisunyi berkata...

Subhanallah sedapnya...tetiba je prut sy berbunyi2....tenguk je dah terliur lom lagi hidu baunya...mst best...

Mamasya berkata...

Aslmkum Ucu

Ohh roti Pak Cu yg buat..bolehlah rehat kejap Ucu bila Pak Cu masuk dapur. Roti john ni roti kegemaran anak2...

nuwairani ismail berkata...

ucu...yang hangit2 sikit macam tu kite suke..garing aje kulitnya... ini memang betol2 spesel punya roti john ni...

Acik Erna berkata...

wa..bertambah lembut la tangan ucu..dah ada yang tolong masak2 didapur..he he..

Ketuhar Panas Yatie berkata...

Terasa lapar pulak bila tengok roti john hasil air tangan Pak Su tu .Order satu....

Medifast Coupons berkata...

Looks good, made me hungry.

cik cek berkata...

Ucu...sedapnya...:)

Mieza berkata...

ucu...mieza lapar belum bekpes lagi..nak roti bajet ni sikit boleh tak ucu..post ke tg malim ye..terliurrr

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...