Pages

Sabtu, 13 Ogos 2011

Cempedak goreng @ goreng cempedak...

Assalamualaikum wbt....alhamdulillah....selamat dah ucu n anak2 berbuka, hari ni Pak Su tak de...sebab ada tugas yang perlu dibereskan...
Dari jam 4.00 ptg (masa ambik anis dari tuisyen) hujan dah turun dengan lebat disusuli petir sambung menyambung...disebabkan satu lauk pun takde kat rumah jadi terpaksalah ucu redah juga hujan tu..(naik kereta la bukan nye berjalan kaki pun...) cari lauk utk berbuka tadi.

Tapi goreng cempedak kat bawah ni bukan hari ni punya, minggu lepas punya....hari ni ucu tak masak kuih ape2 pun...sebab penyakit "M" dah datang.

Selalunye ucu lebih suka goreng cempedak dengan bahan yang dibuat sendiri...kurang berminat sikit dengan tepung goreng instant..

Bahan untuk buat tepung goreng ada kt bawah ni ;
Buah cempadak
5 sudu besar  tepung beras
2 sudu besar tepung 
Sedikit garam
1 biji telor
Air 
Sedikit Pewarna kuning @ serbuk kunyit

Cara-cara ;
Campurkan semua bahan diatas dan bancuh air.. (bancuh lekat).


Sedap dimakan masa panas-panas....

Selamat Solat Terawih....ok wassalam...










11 ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

salam kak...bulan puasa ni dpat awe makan cempedak goreng sebab kat kampung banyak betul buah cempedak ni..hehe

c i k a n a berkata...

waaa~
sedapnye cempedak goreng...
terliur tgk wlpn dah berbuka..waaa~

ainnoraini berkata...

saye mmg suke cempedak ni...kalau yg belum goreng pun habis saye kejekan...

fadhdeela berkata...

goreng mcm nie la sedap kak!! sedapnyer :P

Meh sini: Yusri & Lisa akan Berkahwin 2012

Sini Juga: Temubual Jimmy mengenai tuduhan isteri beliau!

Pali berkata...

skang kat bazar ramadhan pon ada jual cempedak goreng, tapi 5 ketul = 2ringgit. Jangan terkejut sebab ada yang dah pandai jual harga ikut gram.

Hanim berkata...

mmm cempedak, sedap tu. kat cni mahal cmpedak xbeli pon sbb xtrigin lagi nak makan. Cempedak gorng tu yg dah siap digoreng kalau goreng cempedak tu perbuatan kita tagh menggoreng cempedak hehehe tol ke???? :)))

kasihredha berkata...

salah satu buah kegemaran akak...sedapnya cempedak goreng tu

zul permatang badak berkata...

buah manis2 memang sedap buat berbuka tapi kalau ada pokok sendiri kan lagi sedap......tapi buah ni sekarang mahal la....

yang dah digoreng lagi mahal.....

Terbang Bersamaku berkata...

sedapnye..kalau mkn panas2 mmg best..=)

PUtRi berkata...

nampak sedap la..
teringin nak makan..
tapi nanti sakit perut sebab angin..

Zura berkata...

saya suke cempedak goreng nie...

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...