Pages

Selasa, 22 Mei 2012

Chocolate Mousse Cake with Walnut




Assalamualaikum wbt.........

Pagi2 ni kita sarapan buah ajer lah yer...ucu nak masakkan nasi lemak tak de santan, nak masakan nasi goreng..nasi malam tadi  dah habis..nak buatkan mee ke mee hoon  kedai belum bukak...daripada tak de langsung, makanya makan buahlah yer sampai sebu perut tu...
syioknya dapat reka 1001 alasan kalau dah malas kan...hahahaa.....(gelak orang tak sedar diri ni...Ya ampunnnn..)



ini lah hasil bila berbakti pada tanah....kita yang tak pandai berkebun pun dapat merasa...cuma tinggal sediakan baja RM ajer...terus boleh ngappp....



Walaupun ucu ni sibuk berladang anggur n strawberi...sempat jugak lah membela rama2 pink2 gituwww...nak ke ....? ambiklah ucu malas nak bela buat berhabuknye....kih..kih...


Tengok dia punya pagar ... bukan calang2 pagar tu..siap berreben2 pink......fengsannnnn...


Ucu malas nak mengecewakan kawan2 sebenarnya kalau berceloteh panjang2....kalau nak diikutkan banyak lagi hasil2 tani ucu ni...jadi ucu stop kat sini dulu...nanti tak pasal2 mulut tu penuh dengan ayaq liur....haru lah pulak.....



nota kaki....
kek ni anak buah ucu yang minta ucu buatkan utk Cikgu Yana (Guru Pembimbing) sempena tamatnya dia praktikal kat Sek.Ren.Binjai (Meru)

nota mulut n perut...
Alhamdullilah semua cikgu2 tu  kenyang dan suka hati......

nota tukang uli tepung...
sengih sampai ke telinga sampai mulut pun susah nak tutup...hahahaha...


Wassalam...





15 ulasan:

umiyumi berkata...

Salam Ucu,
amboi segar2nya buah2 yg baru petik dari ladang ni rasa cam nak ngapp aje :)

aJa berkata...

memang meleleh air liur

Asyifa Mustaffa berkata...

salam kak,
mewah dgn buah2an nmpaknya....
sure ler sedap kalau mcm nie rupanya....

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam Ucu..klu atie yg dapat kek ni..kutip buah dulu,pastu br makan kek sbb mewahnya ngan buah anggur & stoberi.
kat mana Ucu berladang di meru tu?hihi

~~zana@pb~~ berkata...

haha...sabo je la tengok anggur kat laman ucu. esok kita dtg bawak bakul nak petik tau...buka ladang pukul berapa?

Acik Erna berkata...

ucu meriahnya..sampai tak nampak kek penuh dek buah.

liemaopurut a.k.a ana berkata...

kat mana??kat mana??? bole bagitau x, kat mana ladang ucu??? nak tolonggggg g petik buah....haishhhh terliur tengok buah yang melimpah ruah tu...adess

mas kitchen berkata...

wah byknya buah-buahan atas nya...menyelerakan....

Qasey Honey berkata...

asslm kak Ucu...ni Qh dtg bwk 10 ketuii mini burger tu...hihihi...cukup x..

sbb nk angkut CMC tu...byk n mewah atsnya tu ngn buah anggur n stoberi tu...dr td fikir ni...mcm mne la yerk nk potong tu...semua sisi syg nk dipotong...hehe

mama sara nur berkata...

assalam Ucuuu
he he nak sebakul buah anggur dan strawbery tu gaklah he he
sedapnye meleleh airliur sy Ucu, kalu dpt kan memang tak berenti sy makan
lawa la Ucu...

Nuwairani Ismail berkata...

aloh2....bestnye....nak jugak!!!

Mamasya berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mamasya berkata...

Salam Ucu.penuh buah2 atas kek tu.rama2pun berkenan hinggap..menarik.!..

tatlilar gülcandan berkata...

Selam ucu blogner Hi I have a very nice blog.

Shahriah Abdullah Novelis berkata...

Salam Kak Ucu cayangg... wahh buah2an yang segerrrrrr dari ladang.. mengecurkan mata yang memandang ni hah! sedap naaa

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...