Pages

Jumaat, 23 Mac 2012

Keli Bakar + 4 pencicah...jemput makan..




Assalamualaikum wbt............

Lauk hujung minggu tadi, ...keli bakar. Sebenarnya dah lama sangat rakyat kat rumah ni tak makan ikan keli bakar...entah kenapa tetiba hari ahad tadi terasa-rasa nk makan ...jenuh jugaklah cari walaupun rata2 kt pasar ada dijual.



Jangan terkejut ye kawan2...sebenarnya kalau nak makan ikan keli ni kita kena  hati2 dan teliti betul2 bentuk fizikalnya ...
silalah klik kalau nak tahu macam mana yang boleh dimakan dengan yg x boleh@haram dimakan....


Ini cara yang paling senang nak bakar...tak payah guna arang, apalagi oven...panaskan ajer kuali leper mcm org nk masak roti canai tu kat dapur..




Hasil nye tetap sama...hangitttt....



Untuk menambahkan lagi selera ..ucu buat sampai 4 jenis pencicah...budu ada, cencaluk..sambal belacan n sambal tempoyak...kangkung rebus kosong diganti ulam (lupa nk snap).


Okey bai..bai....

Wassalam



14 ulasan:

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ berkata...

wah...sangat sedap (^___^)

Liza berkata...

sampai ati ucu tayang keli bakar pg2 ni....peberet liza tuuuuu
meleleh ayaq liuq den tawww...

Qasey Honey berkata...

asslm kak UCU...jom2 tima kasih jemput makan skali...hehehe...bselera saya tgk menu akak ni...sedap..

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

sedapnye keli..kalu ada sambal lagi sedap

MulutPayau berkata...

sedapnya ikan keli bakar tu...

Dah serik nak goreng ikan keli...lepas ni kena bakar cara Ucu pulak.....

rahel berkata...

Waduh..waduhh...enak banget itu kelli bakar..perghh..menggoda betul..

Acik Erna berkata...

ucu..mau pi beli ikan keli ni..nampak sedap betul ikan bakar ucu tu.
acik kalau nak makan ikan keli beli dirumah orang yang bela..tak mau beli dipasar..orang yang kita kenal la kan..

Amie berkata...

Rasanya buka keli saja, hasil ternakan yang lain pun kena hati-hati juga... dah tahu info begini, rasa nak pancing aje kat danau... he he heh

miloais milo berkata...

iols suker taw ucu kalo ada keli bakar...
kat umah tu - memang jarang buat bakar ni...
kecuali balik kampung lah....

ibh berkata...

Aslmkum Kak.
Sue ni peminat ikan keli. Tp bila dgr berita pasal ada juga keli haram tu..hadoii..mmg kena hati2 la.
Kak!..bakar macam tu mmg sedap kan..Lagi2 kalau cicahnya sedap..Peh!..memang terover la makan nya..heee

Shiela Latif berkata...

saya suke makan ikan keli bakar ni. tapi penah makan setiap kali kalau g perak je...sendiri masak tak penah hehe...rasa dia sedap betul kalau cecah ngan air asam sambal belacan. sedapnyaa

Cendana Kasih berkata...

amboi...sampai 4 pencicah...mmg rajin....lama dah tak makan keli sejak dah tak bela keli ni... tingin plak nk makan..

Diana @ Melley Mey berkata...

Nampak sedap sgt tgk ikan tu akak.. Tp diana x perna lg makan ikan keli...

encikSEDAP.com berkata...

SEDAPPP!! XP

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...