Pages

Rabu, 7 Mac 2012

Cerita basi tapi tetap segar dlm ingatan....


Assalamualaikum wbt.......

Hari ni cuma kisah sikit2 masa bbq (CNY) kt kampung.....memang dah lama@ dah basi..tapi tetap segar dlm ingatan sebahagian dari kami adik beradik dan sebahagian lagi adik beradik sebelah kakak ipar ucu....



Ini ikan paling glamour kt asrama ...ikan jaket, tak sangka mlm tu ikan ni pun tersenarai dlm menu...


 Ini lokan ..fresh lagi baru kutip kt laut..ehhh betul ke laut..??

Ketam ni pulak hasil tangkapan abang kepada kakak ipar ucu....

 

Inilah kek (beli) pengganti pada Indulgance ucu  yg gempa bumi tu....(oopppsss..abaikan botol susu tu..)

Macam pinang dibelah dengan kapak tumpul bebudak ni...depa ni adik beradik....lahir pada bulan yg sama...


Siadik (pompuan) masih lagi belajar...
Si abang dah kerja...sapa2 yang nak cari menantu boleh lah pilih yg baju biru tu ye dik nooonn...








Ada nasi minyak jugak...ini abang kepada kakak ipar ucu yg masak....



Ini lauk wajib keluarga kami...daging masak merah, kakak ipar ucu yg masak.


antara kami bertiga sapa yg pling manis....(nk puji diri takut ada yg fengsan....kah..kah..)



Ini abang kesayangan ucu....bila kami adik beradik  dah jadi yatim piatu, kiranya kat rumah dialah kami berkumpul....hansome kan abang ucu ni...macam adik dia...(ferasan lagikkkk...)


Ini pulak adik beradik ucu (tudung hitam)..


Inilah tuan tanah gedaung..dlm banyak2 makanan tu ucu cuma bawak sosej tu aje...(ada ke patut...terasa mcm bakhil lah pulak...)


Kiranya malam tu banyak lah jugak haiwan dilaut n didarat yang tumbang cuma yang diudara jer x sempat nak sumpit.....

Ok...itulah kisah yg dah basi tapi tetap segar dihati kami adik beradik... 


Bai..bai...wassalam...








13 ulasan:

Masya berkata...

wahh ketam bakar.. memang tak pernah buat.. selalu masak lemak cili padi jer.. takpun.. masak lada hihihihi...

ishh.. isshh.. sosej jer.. mmg x pttlah ucu ni..

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ berkata...

wah... sedapnyer (^___^)

Kamalia berkata...

ekeke..gelak saya baca entri ni..suka baca cerita ucu,kalau jumpa mesti lagi meriah ni..
ucu mmg sweet tapi betsnya la makannan tu semua...sedapnya ucu,walaupun ikan jaket tetap saya rindu nak makan jugak..
terliur.-_-

ciksukaberangan berkata...

pehh.. sedapnya. BBQ. macam2 ada... peheeee... terliur! haha :D

aku budak klang berkata...

besnya kalau adik beradik semesra ini kan Ucu...ABK belum sempat lagi buat gathering macm ni sebb kami duduk sebelah menyebelah je...nanti nak buat jugaklah...jeles la pulak

misshannajr berkata...

seronoknya la bila tgk family cmni harmoni walaupun masing2 dah ada family sndri :) nak sket lokan tu ucu!

Cheq Sue berkata...

amboi...siyes aje tukang kipas bbq tu, nak mintak sikit pun takut ni ucu! *_*

Cendana Kasih berkata...

waaaa...meriah perjumpaan adik beradik...bestnyer BBQ

Mama Ann berkata...

Tengok gambar ucu ngan adik beradik mama jadi sedih bercampur gembira..sbb mama pun selalu gathers mcm ni...masa tu entah apa2 yg kita borak kan sesama adik beradik..Best kan...

inazamri berkata...

bestnye bbq dgn adik beradik ramai camni.meriah.Bila tengok abg kesayangan ucu tu terus ina teringat arwah 'wak' yg bela ina dari kecik lepas mak ayah ina meninggal dunia dulu.rokok arwah wak sama cam abg ucu tu.tetiba sebak sgt td.

Acik Erna berkata...

ucu..tak de istilah basi ucu..selagi belum dipost kan selagi tu cerita baru bagi kami semua yang membacanya..

MulutPayau berkata...

amboiii Ucu...bestnya.....
Ikan jket tu mmng pbret masa kat asrama...hehheh

kasihredha berkata...

ketammmm tu....besttttt

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...