Pages

Khamis, 8 Mac 2012

Jom main dam haji....



Assalamualaikum wbt.........

Ngeh..ngeh....pepagi ni ucu bersemangat waja nak meng'entry' awal....saja nak ajak kawan2 main dam haji..kot2 lah ada yang dah lupa2 ingat dgn dam ni atau memang tak tahu langsung main....meh kita lawan sapa yang menang.....(mana yg x reti main tu..belajor2 lah ye...)



Kalau main dam ni yg pling  seronok kalau dapat makan lawan  dlm 3,4 langkah.....terus je pegi haji, pastu bila dah haji ape lagi...gunakan lah kuasa  yg ada....makan semua lawan kita...dah tentu menang, tak susahkan...


 Baru ucu perasan...ajak main tapi anak dam tak de lah pulak.....musyil betul lah ...


Yang warna hijau tu ucu guna filling kiwi, yang hitam tu coklat ganache


Okeylah dah penatkan main...mari kita kasi licin tu dam, lambat2 nanti cair lah pulak......rugi oooo



Sebenarnya ucu buat kek aiskrim ni masa kakak ucu datang haritu, kalau tak tahu cerita tekan klik.

Dalam masa satu hari tu...ucu jadi super mak yg tak payah tutup2 mata bagai, guna wajah asli suda.... 

Pertama dapat kemaskan rumah dgn sepantas kilat..hehehe (sbb org nk dtg umah je..)
Kedua, dapat buat kek aiskrem utk anak2 buah...depa suka sangat..tapi yg melicinkannya rakyat kat rmh ni...



Ketiga, ucu dapat jaga cucu yg paling sporting sekejap....(3 jam lebih je..)



Ke empat, zzzzzzzzzzzzzz kepenatan...kah..kah...


Okeylah ye itu je kisah kek aiskrem....

Bai..bai...Wassalam.



pssttt...
doakan ucu dapat menunaikan rukun Islam Ke 5, suatu hari nanti ye...Amin..




10 ulasan:

Qasey Honey berkata...

alahai comeiinya kek dam tu yer...
mcm deco kek dah akak tunjuk...
semuanya cntik2

miloais milo berkata...

comelnya cucu ucu tu...
dan kek - as usual.. bisa membuat perut iols berhip-hop kelaparan!

ucu - insyaallah.... akan dapat juga pegi nanti....

Paty's Kitchen - Cook with passion. berkata...

Ucu..check mate...saya tak minat dam...saya nak buat rainbow kek untuk birthday girl kat umah...Ucu tolong isingkan...bab2 ini tangan saya mengeletar.

Liza berkata...

salam ucu...mmg cantik deko tu, ucu deko lah cmner pun, Liza tetap terguda....hhihihihi

rahel berkata...

Cantek kek tu...meh sepotong..nak rasa..

Mama Ann berkata...

Mama pun suka makan kek..malu nk cakap..mama teringin juga sepotong..boleh ka...

quinnie berkata...

kek bestnya...:)

Acik Erna berkata...

assalam ucu..insyaallah..semua kita teringin kesana.
comelnya cucu tu..bulat matanya..
mesti sedap kek aiskrim ucu tu..sampai licin..

MulutPayau berkata...

Emmmm..alangkah indahnya hidup ini jika dapat makan kek tu..sepotong pun jadilah...(ala2 mngidam ni..hehehe)

Ucu...InsyaAllah, suatu hari nnti akan sampai juga ke sana..

inazamri berkata...

cantiknye kek dam ucu tu...mmg pro la ucu mendeko.

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...