Pages

Selasa, 10 Januari 2012

C/Chocolate Mousse Peach (or banana)


Assalamualaikum wbt....
Salam selesa di hari selasa...........

Pagi ni angin ucu bagusss sekali.....datang opis lambat....hahaha...

Hari ni ada satu lagi kisah yang mengeramkan sanubari ucu...pagi2 macam biasa hantar akid ke taski, dari rumah elok je..bila sampai sekolah masih lagi ok...tapi bila tiba kat dalam kelas tiba2 hujan turun dengan lebatnya...(walaupun cuaca  kt cuma mendung), rupa2nya anak sendiri yang hujan sampai nak banjir satu kelas....hihihi...Akid meraung2 macam semalam tak nak sekolah...

 Padahal tahun ni dah masuk tahun ke 2 sekolah kat situ, tetiba buat perangai....rasa macam nak bagi hadiah roti panjang je kat punggung dia..nasib baik sekarang roti panjang dah tak berapa nak ada jual kt kedai stationary... kalau tidak, tau la apa jawaban yg sesuai untuk ayat roti panjang ni......

Cer tengok gambor budak botak 2 orang ni..happy sepanjang masa kan...jelous lah pulak.



Minggu lepas masa Pak Su hantar elok je..tapi bila mak dia yg hantar dia ambik peluang mengada2..Pada hal ucu lagi ganas dgn anak kalau nak dibandingkan dgn ayahnya....
Tapi yang lawak tu...malam tadi siap cerita yg dia (akid) nanggis sampai baring2 kt lantai, siap duduk bawah meja lah..macam2 aksi dia buat...tapi dia kata cikgu tak marah pun ibu... alahai anak-anak....


Okeylah ... terpanjang lagi kisah pagi ni...Ini ucu nak tayang c/chocolate mousse peach yang diorder oleh Pn Normawati (kawan Pak Su) untuk anaknya,  Rayyan...
Ucu tak tahu lah samada si ibu yang minat upin n ipin atau si anak...tapi rasanya macam lebih pada ibunya kot...hahaha (jgn marah nor,  tergurau jer....)


Seronoknya jadi anak zaman sekarang ni...belum pandai lari setempat  dah pandai tiup lilin kan....



Walaupun kat atas kek ni banyak kumbang tapi ucu tak boleh bagi kat kawan2 ye..sori-sori..,no-no-no.... (gaya gedik boboi@maharaja lawak mega..)...sebab ini kumbang terhalang....Rayyan punya..


Doa ucu semoga baby Rayyan menjadi anak yang soleh dan senantiasa menceriakan hati ibu dan ayah....
Terima kasih Normawati sebab sudi order kek dari ucu....



Okey lah ucu sudahi entry kali ini dengan lafaz...
assalamualaikum warahmatullahhiwabarakatuh.....

17 ulasan:

Kamalia berkata...

hehe..akid yg comel.balik rumah siap boleh cerita lg ye dgn mak yg dia nangis.
cantiknya kek tu..sayang nk mkn.

Liza berkata...

ucuuuu...nk jugak kumbang kat atas kek tu, nak jugakkk....hihiihi

Cendana Kasih berkata...

cantik sesangat kek tu....awat la tekak ni teringin nk makan kek coklat plak dua tiga menjak ni???

cik cek berkata...

Waaa...macam2 ada kat atas kek tu...cantikkkk...sedapnya...:)

Amie berkata...

seronoklah dengar banjir tu... he he hehh dia nak bagi mummy dia kurus tu... nhu hu huuuuu

miloais milo berkata...

cantiknya kek tu ucu...
iols pasti mesti sedap juga...

Ucu Faridah berkata...

@Kamalia
anak bongsu lia..itu pasal dia perasan boleh manja lebih kot..hihihi..lain lah ucu ni dah mmg kompom ank bongsu...hihihi..

Ucu Faridah berkata...

@Lizaok..ok..nk jugak ye..bak sini satu periuk nasi beriani karam..biar kami sekeluarga karam dilautan kekenyangan...haaa..ada brani..?

Ucu Faridah berkata...

@Cendana Kasih
ni anak tekak ke anak tut....yg nak mkn ni...cer khabaq mai sat kat ucu neh...

Ucu Faridah berkata...

@cik cek
mmg mcm2 ada dari yg boleh dimkn sampai yg x blh dimakan pon ada..pilih je nk yg mn satu...?

Ucu Faridah berkata...

@Amie
amboi2...k.amie..mentang2 lah ucu ni comel, kiut miut....kwang..kwang...

Ucu Faridah berkata...

@miloais milo
InsyaAllah sedap bagi penggemar k.coklat...mai lah try buat...utk adik ajim..

rahel berkata...

Ucu..cantek sangat kek tu..memang sesuai la utk budak2 kan..

MulutPayau berkata...

cantiknya kek tu ucu....mesti sedap...teringin jugak nak rasa......

nuwairani ismail berkata...

terasa begitu malu dgn ucu yang pandai mendeco kek ni...ntah bila la nani nak pandai deco2 ni..

Terbang Bersamaku berkata...

cantiknya kek upin ipin...sy mmg minat upin ipin...
btw, sy doakn smoga anak2 uchu menjadi ank2 yg soleh...

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum Ucu Faridah,

Kerenah anak-anak masa kecik macam2 yang menghiburkan.

Cantiknya kek tu. Bertuah budak2 sekarang, birthday mak ayah tempat kek cantik2.

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...