Pages

Sabtu, 7 Mei 2011

Santai2 - Mancuk pelam

Assalamualai kum....Selamat petang semua....rasanye ptg ni ucu malas nak pegang periuk, panaskan api @ masak kudap2 ... bukan ape sbb Pak Su kerja ptg ni  (shift ptg) jadi aura nak menjamu tekak ni sorang2 rasa mcm x seronok jer bila xde couple (cewah) tapi  sebenarnye  penyakit malas ni tiba2 pulak datang bertandang ...aduiyaiii...
Jadi dipendek kan cerita... petang ni ucu cuma  bertemankan  pelam/mangga muda bersama ngan  kicap + cili+ belacan (dibakar ye...)+ gula+ garam...kalau dalam bahasa banjar cara makan pelam mcm ni di panggil mancuk.....rasa2 dah ada yg terliur ke...(maaf la ye..)  Pelam muda ni didatangkan khas dari rumah pusaka arwah mak ucu dikpg ....Ucu pun sebenarnya ada jgk tanam pokok pelam  kt depan rumah dah berbuah pun tapi x sempat nak upload gambarnya...(ada masa nanti ucu tayang ye...)
Teringat pulak masa zaman sekolah dulu2...mana la kwn ku zainon skrg ni ye..yg selalu bw pelam n kuah kicap masa di tkt 3 dulu (sampp)...Sebenarnya yg suka makan masam2 ni bukan ucu tapi pak su.....
ok la akhir kalam....mana yg mengindam tu ucu minta maaf byk2...mana yg x mengidam tu pandai2 la nak cari kt mana ye pelam  muda ni...Wassalam....

8 ulasan:

oteman berkata...

Sedapnye meleleh air liur

ღSya berkata...

mmg peberet sya laaa..ngee

oteman berkata...

Jom kita cari mangga , uhhh sedapnye

Pali berkata...

mangga + garam + cili.....tambah gula boleh ka?

HaSue berkata...

Jom tukar2 pinggan ngan kerabu sy.. :D

Faridah berkata...

ya boleh HS kita tukar dari mangga jadi kerabu sedap sangat tu

Faridah berkata...

Pali ; Bole la sangat tambah gula untuk kurangkan rasa masam tu dan tambah uummp

Bella Suci berkata...

Sedaapnye...

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...