Pages

Isnin, 23 Mei 2011

Hari keluaga Taski Al Firdaus (ABIM)

Assalamualaikum wbt.....seperti yang dinyatakan malam tadi kt n3 (butter cake)...hari Isnin kena datang awal...bereskan  ape yang patut...dan tepat jam 10.00 am submit  kt UPM...puhhh lega...beres sudah kerja ku...(utk tender aje).
Curi masa sikit nak tulis kisah semalam (ahad 22/5/11). Hari Keluarga Taski Al Firdaus (ABIM) Daerah Klang...kami sampai lewat sangat...sepatutnye jam 8.00-8.30 pendaftaran (tapi kami bertolak jam 8.30 pg) apalagi Pak Su drive 120/km...dekat2 nak sampai kt Stadium Sultan Ibrahim Klang sesat la pulak termasuk jalan istana, dah la jalan tu one way...masuk lorong sana-lorong sini..akhirnye sampai jugak.....sampai2 Cikgu Zam kata acara untuk akid (anak bongsuku) dah terlepas...nasib baik ada satu lagi acara...Kali ni acara bawa bendera 1Malaysia...


Akid No.2 dari depan...
Dengan semangat 1 Malaysia sampaikan bendera pun main hayun kat bawah ajer....

Dah rezeki Akid...walaupun terlepas acara pertama...akhirnye dapat jugak tempat ke 3....(Bawa bendera 1Malaysia)


Inilah khemah utk murid2 lelaki (kesiannye sampai nak tercabut kertas MERU)

Ha...yang ni yang paling best....acara yang paling dinanti-nantikan kalau ada Hari Keluarga ke, Hari Sukan Sekolah ke...atau ape-ape acara lah yang berkaitan dengan sukan...acara tarik tali untuk bapa....


Pak Su dengan seluruh jiwa dan raga mengumpul tenaga....



Tarik...tarik...lagi...lagi...(Kumpulan bapa vs kumpulan AJK ABIM Klang)

Akhirnye...kemenangan berpihak kepada pasukan bapa......syabas pada kaum bapa yang gagah perkasa ....

Yang ni saje nak menyibukkk...ibunye yang lebih-lebih possing ...walaupun anak dapat no. 3 ..












Ni Tempat hadiah untuk cabutan bertuah....tunggu punya  tunggu...no tarak sangkut la....


First time makan sate ikan .....tapi rasanye sebijik macam keropok lekor...cuma  saiznye aje dipotong kecik konon2 sate lah...pastu bakar....aromanye tak usah nak kata la...harum semerbak...ceh tengok tang kuahnye...meleleh beb...





6 ulasan:

Kakzakie berkata...

Kalau kakak janji anak kakak dpat masuk ambil bahagian pun dah suka. Kalah menang no. 2. Kalau dapat medal lagilah kembang hati....Best.

Ucu Faridah berkata...

salam kak ...setiap ibu memang mcm akak perasaannye...tp saya ni terlebih axcited mengalahkan anak...semangat bersukan la katakan(suka meriuhkan keadaan)... hehehe...

ainnoraini berkata...

patut la menangkan..ibu ade kasi semangat kat anak tu...

mesti seronok dia org tu semua...semangat kesukanan...

kasihredha berkata...

yang penting kasi semangat...anak sure suka kan :)

Ucu Faridah berkata...

Ya betul semangat anak mestilah kene jaga , untuk tanamkan azam terus kehadapan

bidadarindu berkata...

Salam Ucu,Anak Bidadarindu pun skool kat Taski ABIM gak...tapi kat Sg Merab,Sepang...belum buat sukan pun lagi tahun nie...

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...