Pages

Rabu, 18 Mei 2011

Roti sardin

Asalamualaikum wbt kawan2....Selamat kembali bertugas...jgn malas2 yer, mana yg memang sambung cuti hari ni teruskan bercuti..mana2 yg sakit cepat2  ambik mc..(boleh sambung cuti lagi..huhu...eh eh..bukan utk seronok2 ye utk rehat...)
Walaupun semalam cuti..ucu pun dilanda penyakit 'M' jugak, jadi maknanye buat sarapan pun ala kadar aje la...cuma sandwich sardin dengan air teh bujang aje..(air teh je yg bujang yer...)yg penting perlu sarapan  utk alas perut...


Kat sini ditempekkan resipi utk. buat sandwich ;
Bahan2
1. 1 tin sardin - brand ape2 pn boleh (ucu guna ayam brand)
2. 3@ 4 ulas bawang merah - dihiris *
3. 2@ 3 ulas bawang putih - dihiris *
4. 1 biji bawang besar - dihiris bulat
5. 4 biij cili padi - dihiris * (ikut selera masing 2 kalau nak pedas tambah lagi cili tu..)
6.  Garam
7. 3 sb Mayonis
8. Air perahan limau kasturi/asam jawa

Cara2..
1. Panaskan kuali n masukkan minyak dan bila minyak dah panas terus masukkan semua bahan bertanda *
2. Bila semua bahan bertanda * kekuning2 an masukkan sardin
3. Tambahkan sedikit air supaya sardin tadi tak cepat hangus
4. Bubur garam + air limau/asam
5. sebelum api dimatikan  bubuh mayonis (dikacau), gaul bagi sekata/semesra kuali  dan boleh la dihidang @ dibakar dengan roti....selamat mamam..








4 ulasan:

kak iza berkata...

sedap tu...walaupun ringkas tapi kenyang sampai tengahari...

Ucu Faridah berkata...

betul tu kak iza...tapi kena roti yg panjang le ..rakyat ramai....sekali hadap dah x nampak balance...he..he..

ainnoraini berkata...

selalu gak buat mcm tu..
sebab anak2 mmg suka...

Pali berkata...

my all time feveret...mcm mana boleh tak perasan post yg ni..

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...