Pages

Jumaat, 4 November 2011

Macaroni goreng


Assalamualaikum wbt....
Salam penghulu hari.....

Semalam dah makan lempeng orang kampung....hari ni tekak nak makan makanan omputih pulak...macaroni goreng. Tapi negara sejuk tu ada ke yang buat macaroni goreng macam gini ye...nak tanya kat orang yang duduk kat Perth lah, umiyumi sayang kot2 ada.


Meh layan resipi ni...masak lebih kurang macam  masak mee goreng je..senang gitu....
Kalau rajin salin lah...

Resepi Macaroni Goreng

Bahan-bahan
  1. 500 gm  makaroni (direbus + minyak sikit kemudian ditos)
  2. 3 biji bawang besar* (dikisar)
  3. 4 ulas bawang putih * (dikisar)
  4. 3sb cili giling - ikut banyak mana nak pedas*
  5. 5 sudu besar sos cili*
  6. 1 peket kecil daging kisar 
  7. 4 sudu besar pes spaghetti - jenama prego - option
  8. Bebola ikan
  9. 1 tin cendawan butang - dihiris ikut suka


Cara-cara : 
  1. Tumis semua bahan yang bertanda * kemudian masukkan daging kisar - biarkan sehingga daging masak
  2. Kemudian masukkan pes spaghetti
  3. Barulah masukkan cendawan + bebola ikan
  4. Masukkan macaroni 
  5. Dah Siap



Dah siap.....jom makan...

Yang kat bawah ni pulak projek 2 minggu lepas (sabtu). Tempahan dari adik Nurul (Bukit Kerayong) apam polkadot 200 pcs untuk kenduri tahlil awrah ayahdanya...
Al Fatihah untuk ayahda Nurul...semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman..Amin...


Terima kasih Nurul...

Akhir kalam ucu ucapkan SELAMAT MENYAMBUT AIDILADHA....wassalam...




15 ulasan:

MulutPayau berkata...

Sedapnya makaroni goreng...dah lama tak makan...kena buat jugak ni...

p/s...selamat hari raya aidil adha utk ucu..

ady berkata...

as-salam
waahh!!sedapnye makaroni goreng..kalau makaroni suka yg basah2 dan pedas2...

Liza berkata...

salam aidiladha ucu...sedap nmpak makaroni grg ni, lg pedas lg sedap....hihihhi

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

sedapnye ucu..dah lah tgh lapar..terus perut berbunyi minta diisi.. :D

Mieza berkata...

sedapnya mac goreng..suami mmg suka mac goreng..nampak delicious la ucu..dan apam PD tu mmg kiut sangat :)

Acik Erna berkata...

kagum ngan ucu....boleh buat banyak2 apam polka dot tu..
acik belum pernah cuba buat..dah tangan tak seni..takut tak jadi cantik dot dia

Terbang Bersamaku berkata...

sedapnye..sy paling suka makan makeroni..

liemaopurut a.k.a ana berkata...

sedapnye ucu....sy suka macaroni goreng ni...tp tiap kali teringin nak masak, hubby ckp jgn marah kalo dia tak nak makan nanti.dia mmg tak minat.last2 buat spaghetti. yang tu je yg dia bole telan.
eh!! mintak sepinggan ucu.lapo nih ;p

rahel berkata...

mat mlm Ucu
baru ada senang sikit..singgah kejap tengok makaroni goreng..hehe..Rahel pun suka gak ngan makaroni goreng..simple dan sedap.

Mamasya berkata...

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha buat Ucu sekeluarga.
sedapnya makaroni goreng ucu hidangkan tu...

nuwairani ismail berkata...

stok pasta kering tu memang sentiasa ada di rumah...senang nak masak pape pasni...

comel2 apam yang ucu buat tu...geram aje tengok...heheh

selamat hari raya ucu...

Inspired by eRecipeCards berkata...

Greetings. This is my first time on your blog, but you have a terrific one. I am always on the look out for new blogs, new ideas. I especially appreciate all the details you do. Great photos makes it seem like anyone can replicate the recipe!

I am asking, would you please consider posting a few of your favorite recipes on erecipecards.com
http://erecipecards.com/

It is a tool for bloggers to see and to be seen. Your posts would fit in perfectly.

in addition, all photos, recipe titles as well as your blog name would link directly back to your blog. Thus giving you new attention and potentially new readers.

Or, if you just want to take a look at a lot of fellow food bloggers all in one place. A great learning experience to get ideas about how to establish your own blogging voice!

We have a very easy to follow step by step photo guide to help you get started…
http://erecipecards.com/content/?id=42


Please take a look. If you have any ideas or questions, please do not hesitate to write

Dave
http://erecipecards.com/
Contact@eRecipeCards.com

kasihredha berkata...

salam aidiladha ucuuu
hug2
macaroni tu sedap juga unk makan dipagi raya :)

umiyumi berkata...

Salam Ucu.. sedapnya macaroni goreng tu nyum nyum.. br je dok teringat nak buat macaroni goreng ucu dah buat.. hehe dah tentu kat sini pun ada, sebab pasta mmg banyak kat sini.:)

Cerita Cik Farizan berkata...

datang lawat & singgah di page SELERA TERENGGANU ternampak resepi ni.. wal lahhh.. MESTI cuba.. CF share di
http://www.facebook.com/pages/Cik-Farizan-CF/151183011605835?sk=wall

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...