Pages

Selasa, 8 November 2011

Bunga Aidiladha


Assalamualaikum wbt...
Salam ceria dipagi hari......

Hari ni takde cerita resipi lauk pauk, kek atau polkadot bagai....Penat dah asyik kupas bawang, potong halia, cabut serai, blander cili pastu tumis itu tumis ini. Nak rehat dulu ...
Cuma gambar2 bunga renek yang ucu snap semalam di pagi hari..selepas hujan lebat..
Bunga-bunga ni semuanya hasil daripada pemberian jiran-jiran tetangga...














lihatlah betapa lebatnya hujan turun semalam sampai tanah kat dlm pasu tu habis meresap kebawah dan  dipenuhi dgn air hujan....


Yang ni pulak pokok kemboja yang dah diserang ulat beluncas...baru semalam ucu kasi gondol sama itu pokok, mudah2an cepat bertunas....

27 ulasan:

kasihredha berkata...

cantik dan segar

Liza berkata...

sejuk mata memandang bunga2 yg beraneka warna tu...tenang jer rasa

miloais berkata...

bunga merah yg mula2 tu cantik lah ucu
bunga apa ye????

Syimama berkata...

wa3..berbunga2 ucu raya ni. Cantik, sy memang suka tengok bunga2 camni, tangan gatal je nak snap2 wpun camera i x canggih...takpelah asal ati i suka.

Syimama berkata...

wa3..berbunga2 ucu raya ni. Cantik, sy memang suka tengok bunga2 camni, tangan gatal je nak snap2 wpun camera i x canggih...takpelah asal ati i suka.

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Cantik2..segar plak tu..sejuk jer mata memandang.. ^_^

Ida,Japan berkata...

byknyer pokok bunga kt umah ucu...sejukkn mata memandang...mesti byk menu yg ucu msk raya hr tu

Ku Azhar berkata...

waaa herlicornia!! :) ske2 ;)

Acik Erna berkata...

Ucu..sesekali tengok pulak pokok dan bunga yang cantik ye ucu..

Kakzakie berkata...

Sesekali mengulek bunga hati pun kembang juga, kakak suka bunga purple Ucu (kakak panggil bunga butang)

CT NoArIzAh ArIs berkata...

Tengok pokok bunga ucu teringatkan pokok sendiri kat umah..kesian dia dah lama terbiar tak di layan mesra sejak sy sibuk setiap hujung minggu sejak beberapa bulan kebelakangan ni tak ada masa nak belai2 mereka macam dulu2 lagi... harap2 lepas ni sy ada byk masa lapang di hujung minggu utk bersama2 pokok2 sy mcm dulu lagi.

Ucu Faridah berkata...

@kasihredha
memang menyegarkan mata..asyik tengok lembu jer...boring jugak kan..

Ucu Faridah berkata...

@Liza
memang seronok tengok bunga2 renek ni..kekadang leka walaupun kebanyak bunga mcm ni org x heran...

Ucu Faridah berkata...

@miloais
bunga merah tu entah x tahu pulak ape namenya...tp ucu panggil bunga panjat2 jer sbb dia ni jenis suka panjat pagar@pokok, lg satu bunga ni senang sangat nk hidup...

Ucu Faridah berkata...

@Syimama
betul tu..lagipun bunga mcm ni x senang nk dpat..cuma tinggal rajin @ tidak je..

Ucu Faridah berkata...

@LiLy @ MumMyQiStInA
mmg sejuk mata memandang nak2 yg free mcm ni...ucu selalu tukar2 bunga dgn jiran2..

Ucu Faridah berkata...

@Ida,Japan
raya tadi masak 1 menu jer..rendang ayam..
tak sempat sebb ada tempahan RVC 2 biji nk kena siap masa raya tadi..

Ucu Faridah berkata...

@Ku Azhar
jenuh ucu cari herlicornia pink ni smpai beli kat rumah org kampung...
nk beli kt nursery mahal sesangat rasa mcm x berbaloi lah pulak...

Ucu Faridah berkata...

@Acik Erna
cuci mata lah acik...

Ucu Faridah berkata...

@Kakzakie
bunga butang tu ucu ambik kt jiran sebelah n buat semaian...bila dah membiak ucu alihkan ketanah n jadikan pokok tu mcm border..cantikkkk..

Ucu Faridah berkata...

@CT NoArIzAh ArIs
tadi ucu intai laman noarizah..bunga awak pun cantik2...rajin2nya angkat pasu yg besar2 tu..

umiyumi berkata...

wow cantiknya bunga2 tu, Ucu.. :)

nuwairani ismail berkata...

ngam pulak time raya ni pokok tu keluar bunga kembang mcm tu...cantek....

Amie berkata...

nampak subur je pokok-pokok bunga tu...cukup bagi makan ye ucu...jangan bagi makan apam polkadot sudah le...

rahel berkata...

Ucu..segar dan cantek semua bunga tu..

MulutPayau berkata...

Ucu...cntiknya bunga2 tu..memang tak jemu mata memandang....

Tiramisu Fatiema berkata...

memang cantik ek..bunga tuh..suka jugak bunga2 nie...

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...