Pages

Isnin, 20 Februari 2012

Mee Goreng Kerang..



Assalamualaikum wbt........


Selamat pagi kawan2....tentu semua dah sarapan kan...tapi ucu tetap nak goda  lagi dengan gambar kat atas tu....boleh ke...? ada yg dah ngences....


Selalunya kalau masak mee mesti ada daging, ayam, udang, sotong...tapi kali ni ucu saje2 nak tukar selera tukar semua haiwan2 yang dilaut n didarat tu dengan kerang pulak..



Disebabkan cara masak n bahan kebanyakkanya  sama dengan masak mee goreng yang selalu dimasak jadi untuk kali ni ucu ada kemalasan nak menaip resepi...kita tenung dulu gambor2nya...nanti ada kelapangan ucu buatkan resepinya ye..







Ingatkan buat kelainan macam gini rakyat kat rumah suka...rope2nya...semua kerang depa tolak tepi...yang lain depa pulun pi perabih jugak.....





Kalau ada jeruk cili hijau  mau  dah rasa macam makan char kuey teow kot.....apa2 pun sapa2 yang berkenan tu cuba2 lah buat....


Okey by..by...








18 ulasan:

eeiyss berkata...

wah... sedapnyer mee... lama xmakan... tingin pulak asanya

kakchik@ella berkata...

saya tengok pun tergoda, Ucu.

miloais milo berkata...

hari iols agak phobia ngan mee goreng...
this morning - beli untuk sarapan
half an hour after that - iols muntah2 tak hengat donia... berminyak banget gamaknya!

♥MAMASYAZA♥ berkata...

betul tu kak, kalo ada jeruk cili tu lagilah sedap

rahel berkata...

Kak Ucu,tolong hulur sepinggan mee tu kat sini,nak siram ngan kuah lada limau..emm sdapnya.

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Ucu..trgoda lak negok mee kerang Ucu ni sbb dah lama xmasak mee...;D

aku budak klang berkata...

slurpppp...sedapnya....Ucu ABK belum lunch lagi ni...adoityaiii bertambah lapo la ABK...wawawaaaaaaaaaa

umiyumi berkata...

laa napa tak makan kerang? meh sini la, sini tak pernah lg jumpa kerang. sian tauu

syiela berkata...

sungguh ku tergoda.. ditambah pulak dengan bekas dia yg cantik... alahai meleleh!

Acik Erna berkata...

ucu..memang tak pernah buat ni ucu..selalu udang nagn ayam je lawan nya.kalau mee kari baru cari kerang.

MulutPayau berkata...

amboiii Ucu..sedapnya...dapat tengok gmbar pun jadilah..huhuhu...

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

kak!!! awe dah la peminat tegar kerang...adoyai lama tak menjamu mata kat sini..nak jalan2 cri makan sat

Paty's Kitchen - Cook with passion. berkata...

Lambat sampai Ucu terlepas bus...ada lagi ke?

Ida,Japan berkata...

jeles arrr ucu tgk kerang dlm mee tu...sini susah nk dpt kerang freshhh...adehh..balik dgn lelehan ayaq liur dh ni

Mama Hawa/Mama Nani berkata...

Salam Ida..
Uwaaaa minat sgt ngan kerang!!!
tak blh tahan tgk mee grg yg ada ltk kerang!!

Diana @ Melley Mey berkata...

Assalamualaikum akak...
aduhh.. sungguh terliur tgk mee goreng kerang nie ...memang fav diana nie ada bubuh kerang... sedapnya

mama ju, berkata...

Salam kenal
Mama suka mee kerang, sedap1 tapi malaslah nak mengobeknya...jumpa lagi

Kamalia berkata...

ucu,saya yang tengok pada ari selasa ni pun mmg terliur tau..rindu dengan kerang..sobs!

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...