Pages

Selasa, 28 Februari 2012

Jom makan jagung manissss...



Assalamualaikum wbt.........

Hari ni nak kurang mengomel...
Jom lah kita makan jagung..sedap dan manis sangat isinya.....
penat tau ucu petik, pastu rebus, pastu tolong  kupaskan khas utk kawan2.. cuma kawan2 tinggal nganga mulut ajer....jgn sampai keluar air liur ye...



Ayat kat atas tu ayat orang mengada2....
sebenarnya jagung ni kakak ucu yang beli kat pasar Tanjung Karang sebelum datang rumah  ahad tadi, masa dia call (10.00pg), katanya akan sampai dalam pukul 2.00pm, jadi kiranya sempatlah buat apa2 yg patut.


 Jadi adik bongsu  ni seronok sebenarnya.....kalau lama sikit tak balik kampung mesti akan ada sedarah n sedaging datang jenguk....tapi kalau duduk kat benua lain mau beruban kot baru sampai, itupun kalau sampai,..hihihi..
yang paling seronok siap pesan jgn masak, sebab lauk pauk kakak ucu dah bawak dari rumah, cuma tinggal masak nasik aje.



Memandangkan ucu ni masih ada hati n perut perasaan....walaupun dah ada lauk pauk  lain.....tapi tak bestlah kalau tuan rumah asyik makan yg orang bawakkan....jadi ucu pun buatlah  soto dan dalam sibuk2 tu sempat2kan jugak buat kek aiskrem.
soto lupa nak snap sebab masing2 dah kebulur.....kiranya soto lagi lakulah dari makan nasik.(statement ini kalau kakak ku baca mau esok2 dia dtg dgn lenggang kangkung je...)




Tadi kata nak ngomel sikit jer..tapi terlebih suda....
kesian kawan2...jemput pandang aje lah  ye..

Okey bai..bai....Wassalam...




12 ulasan:

izahdaut berkata...

huwaaaa bestnya.. terus teringat kat kampung. baru ni balik kmpung jagung manis tak leh petik lagi. sbb baru memutik gitu. jagung susu pun ada jugak, pertama kali tengok jagung srwk waarne putih. hehe.. eh terlebih2 lak story. sowii.. tapi jgung mmg feberet org dlm rumah saya.

rahel berkata...

Wallaaaa...canteknya isi jagung tu...hulur sini 1 tongkol jagung tu...nak mkn dg lada limau..

Kakzakie berkata...

Aduh Ucu... memanglah kena pandang aje nak buat macma mana. Kat kg kakak pun dah habis dah minggu lepas balik dah tebang nak tanam halia pulak katanya...

Liza berkata...

ucuuuu...nak jugak jagung tu...tlg kopekkan sekali yer...

ciksukaberangan berkata...

haha. nak juga jagung tu~

Cendana Kasih berkata...

teringin la plak...dah hampir setahun saya tak makan jagung... (caya tak??? hehehe)....kengkonon dalam diet, jagung ni tak disarankan untuk orang berdarah O. Gitew ler....

Sally Rashid berkata...

kalau pergi Pasar Tani..tak sah kalau tak beli jagung..peberet anak beranak

umiyumi berkata...

Ucu, umi dah masak nasik ni. tunggu Ucu sampai je dengan lauk2..kek jangan lupa bawak sekali. kek yg reject2 tu semua angkut sekali tau. :D

kasihredha berkata...

sedappppnya...suka suka
dah nganga dah ni ucu

Acik Erna berkata...

ucu..memang bestkan..acik bukan yang bongsu pun..tapi kalau abang datang siap bawak lauk jugak..kakak ipar kata acik keje..tentu tak sempat balik nak masak..

Kamalia berkata...

salam ucu..sedapnya jagung manis..kat sini pun jagung memang manis2 tau ucu..

Masya berkata...

mesti sedapkan jagung ni... lama tak makan... yg fresshh lagi manis...

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...