Pages

Isnin, 27 Februari 2012

Kek Indulgence oh indulgence


Assalamualaikum wbt.....

Perasan tak ape yang tak kena kat kek indulgence kt bawah ni.....
kalau yang perasan mesti senyum2 kambing kan... tpi kalau yg tak perasan tu abaikan ajer lah ye...

Sebenarnya buat kek ni dah  lama...masa raya cina dulu. untuk masa bbq kt kampung....


Gara-gara terlalu penat 2 hari berturut, menyiapkan kek tempahan...maka berlakulah..
masa buat tu sedang elok je kek ni disiram ganache...tapi bila nak transfer  dari redai ke papan kek ......terus jadi mcm gempa bumi...retak sebelah n tak boleh diangkat langsung....



 memang salah ucu pun, sepatutnya kena bagi sejuk betul2@masukkan dlm peti ais dulu atau lebih tepat lagi biarkan semalaman baru elok kek ni dipotong dan rasanya pun sudah mesra.




jam2 tu jugak jantung ni rasa macam tertinggal kt dalam oven jah....nak menanggis pun ada.....eyelah penat2 berdiri berjam2 last2 hancus..... terus tinggalkan kek tu atas meja, ucu pegi depan tengok tv.....(bengang punya pasal)..




Untuk sedapkan hati...Pak Su pun bagi ayat...."kita beli ajerlah kek kat kedai....." Bila dengar je ayat sesedap rasa tu, ucu terus pi siap2 packing baju terus balik kampung....



Esok harinya (ahad) pagi sesampai jer kat rumah terus tuju peti ais......keluarkan kek ni pastu transfer ke papan sedang elok jer walaupun senget sebelah....
apa lagi kami kendurikan lah kek indulgence yg beratnya  4kg ni 3hari 3 malam... siap bagi2 lagi kat jiran2 untuk rasa....




p/s..
yg jadi mcm x kena tu sebenarnya ucu buat terlebih mousse coklat  putih itu ajer...






14 ulasan:

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Ucu...4kg?byk la,klu tau blh atie tggu Ucu kat masjid Meru suh Ucu htrkn..hihihi

Rohah berkata...

Nampak sedaaaaaap sgt kak..terliur pulak dah..susah ke nak buatnye ni kak?

khairiah khaizu berkata...

Ucu...apalah sgt kalau senget2...kalau ucu x nk pos ler kt saya tentu sya belasah bg habis...hr tu mkn 1 slice x cukupppppp!!!!

Qasey Honey berkata...

asslm kak Ucu...
QH mmg teringin nk buat kek ni...cuma xtbuat aje lg...takut xmjadi...hehehe...
InsyaAllah akan dcuba nti...

Acik Erna berkata...

ucu..sedapnya kek indulgence.pada pandangan mata acik ni..kek ucu tu dah cantik dah

Zack Zachoes berkata...

salam ucu,
alahai kesiannya...keknya terbelah masa nk transfer ke? huhu.. sy pn pernah kena suatu ketika dulu..mmg rasa nk demam je time tu, dh la tempahan org. skrg ni sy siram ganache biarkan keknya dh sedia ada atas cakeboard. takpela, biarlah comot meleleh sikit kt cakeboard tu. nnt2 leh sapu blk dgn tisu basah..

♥MAMASYAZA♥ berkata...

sedappppnyeeeeee

Syimama berkata...

apa nak kata...telan air lior jelah, meleleh air mata pun tak dapat rasa.

Masya berkata...

terliur.. nasib baik td dah makan kek ala² macam ni tau.. hihihihi

rahel berkata...

Kak Ucu,ngeces gue tengok kek ni,tau2 je la..gue tak tahan klu nampak kek yg ada coklatnya...

Ada resepi k kak? huhu..

umiyumi berkata...

rumah sebelah ucu ada kosong tak? nak jd jiran lah boleh ke :)

misshannajr berkata...

mcm kat SR la kak :)

mama sara nur berkata...

Ucuuuu
sedapnye kek ni Ucu,meleleh airliur ni ha mcm secret resepi , kek ni anak2 sy memang minat habis Ucu krimnya tu wowww terlalu sedap..
3 hari 3 malam he he kalu sy sehari je habis dikerjakan he he

mimie kesuma berkata...

salam kak...
tergelak baca akak cerita...xixixi
pandai sungguh pak usu memujuk ye...eheheh
BTW ...nak resepi kue tu le kak...
macam gebus dan lembap je...
^__^

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...