Pages

Khamis, 9 Februari 2012

Kisah Tiramisu tertumpah coco powder....



Assalamualaikum wbt............

Kerana  si 'membaking' ni asyik tanya bila nak publish hasil tangan dia...jadi hari ni tertunai lah sudah..walaupun sebenarnya tiramisu ni tahun lepas punya projek...

Kisahnya mcm ni....masa cuti tu (dis 2011) ucu ada buat  kek span..konon2 nak buat kek aiskrem lagi, tapi biasalah kan bila mata asyik ke tv je, walaupun tekak ni meronta2 minta disuapkan makanan yang sedap2...tapi penyakit M dah bermaharaja lela.... jadi ucu teruskan jugak melayan penyakit m ni...


Maka Anis (ank daraku)  meng'oper' diri nak buat tiramisu sebab ada cheese....
Dengan ayat  membodek ditambah lagi dengan ayat eksennya...." "Biar anis je lah yang buat bu...bukan susah pun, anis tahuuuuuu..." 
Pastu, ibu dia jawab...." ha elok sangat2 lah tu...buat elok2 jgn komot2, jgn sepah2..., ( pesanan keramat ...)


Apalagi seronok ya amat lah minah tu....ucu cuma tolong potong kek je dgn arah2 mana yg patut......kerja yg plg dia suka sangat tang pukul cheese + gula dgn buat fresh cream...sekejap-sekejap colet (sambil mixed tu..) sekejap..sekejap colet...nasibbaik utk mkn sendiri.

Bila dah siap, ucu puji sampai langit ke 7....hik3...
 Bila dah kena puji tu dia pun sengeh2 lah macam kerang busuk... 
sukeeee....
Pastu ucu suruh simpan dlm p/ais kejap.....baru boleh makan..


Tapi alangkah terkezzzzuttnya ucu bila bukak2 je peti ais (1 jam selepas itu) rasa macam ada  lori  tayar 12 tengah angkut tanah coklat kt atas mangkuk tu je.......apalagi ucu pun siap membebel lah bagai nak rak....
Dengan poyonya dia jawab..." anis saje je buat mcm tu...sebab seronok..."
Rupenya dia buat lagi projek dalam senyap2....
ini lah rupa tanah coklat lori tayar 12 tu.....



Walaupun ber'tan'2 tanah coklat tu... kami berdua jugak yang kasi licin.... i likeeeee...

Terima kasih puteriku tunggalku.....walaupun ibu dia ni kekadang angin pus..pus... ada pasang surut tapi dia tetap cool..jarang sangat2 dia merajuk, memberontak n tak cerewet... yang paling seronok, apa yg dimasak semua dia bedal... dan selalu kena buli dengan si adik...
TAPI anak jantan pakej lengkap.... dengan 'kecerewetannya'.... 

Hari ni ucu terlampau malas nak tulis resipinya...Insyaallah ada kelapangan nanti ucu taipkan nya...cukuplah sekadar kisah diangin lalu....

Okey....ucu jalan dulu ye...





21 ulasan:

liemaopurut a.k.a ana berkata...

wahahahha....untung ucu ada anak dara yang rajin tolong kat dapur.... walau comot tapi tetap nampak sedap sangat....

rATu kEBaYA berkata...

wah... limpahan coklat ni mesti sedapkan ucu... rasa nak order tiramisu lak..

Cendana Kasih berkata...

mana nk tumpah koko kalo tidak ke tiramisu...untung akak !!!!

cik cek berkata...

Ucu dah ada pewaris dah...ok la tu...janji habis dimakan...kan kan...:)

missNick berkata...

waaaaa tiramisu.....suka ;P

umiyumi berkata...

iskkk sedapnya tu Ucu.. dah meleleh air liur ni haa :p

mama sara nur berkata...

assalam Ucu..
untung la Ucu ada anak dara leh tolong masak2 he he
kek tiramisu woww sedap tu..krim dia kalu sy pun sama colek2 utk makan sendiri le he he

rahel berkata...

wah..tak acik ni..makan sendiri jer..taknak jemput Rahel skali?

Diana @ Melley Mey berkata...

Assalamualaikum akak...
dah cantik dah tu akak... rajin anak dara akak turun ke dapur yer.. seronok ...

Masya berkata...

oklah tu ucu anak dara nak tlg kedapur.. walaupun nampak macam koko tumpah.. tp rasanya mestii sedapkan...

Kamalia berkata...

haha..rajinnya anak dara akak..
slrpppp..nampak sedap tu kak walaupun bertanah coklat..

Dr Hafiz berkata...

Nampak sedap betul kek tiramisu ni...

shahdiana berkata...

jangan lupa kasi resepi ek..sedap nih...salam kenal...

http://sofiyahasya.blogspot.com...
jemput singgah blogshop yana..

http://syakirahusna.blogspot.com

aku budak klang berkata...

pndai betul la ucu buat kek ni..anak ABK yg sulong pun suka bakery...Ucu belajar kat mana ni

miloais milo berkata...

untung ucu - ada anak dara yg rajin cam ni....
iols nak pinjam sehari bleh tak???
ehehehehe

CikLaLA berkata...

sedapnye nampak tiramisu nie... =)

Mama2Q berkata...

nak resepinya ucu..pandai anak dara tu buat, umo baper tu

pelangi sepi berkata...

comel,cantik,,nampak sedap

Acik Erna berkata...

ucu..alhamdulillah..puteri tunggal ucu dah ikut jejak ibunya..pandai membaking

Mieza berkata...

ucu..sedapnya tiramisu ni..tapi mana resepinya? mieza selalu buat pakai biskut lady finger..masih mencari resepi kek span cekelat yang best utk buat tiramisu..sudilah kiranya ucu share resepi agar dapat mieza mencuba hehehe..

rajinnya la si anis ni..kalau auntie mieza ada anak laki besau mau auntie lamar buat menantu hahaha

Amie berkata...

Nak booking anak dara Ucu boleh.... he he hehhh jauhnya nak bawa naik tongkang ke Lahad datu ye... gurau aje ye Ucu!

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...