Pages

Rabu, 28 September 2011

Roti Roll Sousage


Assalamualaikum wbt......
semalam pagi pergi jalan-jalan, pastu singgah sekejap kat dapur ida japan tekan sini intai2  ida  masak apa..rupanye hari tu dia masak nasik lemak lauk chicken tempura breadcrumb.....terliur dibuatnya...
Disebabkan ternampak menu ada breadcrumb teringat kat dapur ada lagi stok serbuk roti , tapi ayam lah pulak tak ada, yang ada cuba roti dengan sausage.
Sesampai je rumah terus masuk dapur cari b/crumb pastu bermulalah operasi masak memasak (mcm buat masakan berat je gamaknye..padahal kudap2 jah...), sebab sampai rumah pun dah pukul 6.30ptg jadi kelentang kelentong siap masak betul2 azan maghrib...maka jadilah minum petang bawa ke malam....


Resipi Roti Roll Sousage 
Olahan : ucubakery

Bahan-bahan


                    1. 10 kpg roti 
                    2. 10 batang sausage
                    3. Breadcrumbs
                    4. 2 biji telor
                    5. Minyak

Cara-cara :
  1. Kukus roti dlm kukusan selama 1@2 minit -tujuan supaya roti ni lembut n senang nak gulung
  2. Letakkan sausage atas roti tadi dan gulung
  3. Kemudian celupkan roti dalam telur dan gelek/tabus atas roti tadi,buat sampai habis
  4. Goreng hingga masak dan bolehlah dihidang

  

Beginilah hasil kejadian roti roll sousage yang sedap dimakan panas-panas... semestinya ranggup..krap..krup..krap..krup bunyinya...jemput makan...
Alhamdulilah dah kenyang....ucu tutup pintu dulu yer..by..by...

16 ulasan:

ady berkata...

as-salam
sedapnye roti sousage..anak mestilah suka...

kasihredha berkata...

bab bunyi krup krap tu yg akak suka tu...hihi
menarik sure sedap

Amie berkata...

Ucu,
kalau kak Amie buat RRS ni... alamatnya Kak Amie memang tak dapat makanlaaaa..... tu yang bujang2 tu bukannya ingat maknya kalau dah jumpa RRS...

rATu kEBaYA berkata...

cepatnya tutup pinta.. tak sempat nak ketuk pun.. hehehe

simple tapi kenyangkan ucu.

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

blh cuba nnt ni..mudah & senang..
& menarik..moga dpt menarik minat Qis utk mkn mknan mcm ni.. ^_^

izahdaut berkata...

simple kenyang dan sedap..

miloais berkata...

sokmo gak buat sausage rolls ni... utk sarapan pagi..
bila dah bosan makan nasik lemak or roti canai!

Ida,Japan berkata...

yg ni kalau anak2 ida tgk mesti mintak ummi dia buat sbb dh lama sgt ida tak buat....tapi roti kt japan ni tebal sgt la ucu, jenuh nk gelek jd nipis

umiyumi berkata...

Salam Ucu, umi singgah nak mkn roll sausage ni ada lg ke ;)

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam ucuuuuuuu!!jgn tutup pintu dulu,atie baru sampai nih!
umah atie mmg memanjang mkn pedsanya kak.Klu xder pedas,xselera nk mkn:D

Mamasya berkata...

Aslmkum Ucu...

baru berkesempatan jln blog Ucu.roti sosej ni favorit anak2...kdg2 nak perabihkan roti buat roti sosej garenti licin...

nuwairani ismail berkata...

kreatipp betol ucu ni...takde ayam, roti sosej pon jadi la...

Ucu Faridah berkata...

Mualaikumussalam semua kawan2 yg baik hati....

Ady...
rrs ni roti biasa...kalau nak dibandingkan dgn roti arab yg bahan n cara buatnye tersangat2 lah susah...
kalau ady dekat, bolehlah ucu blajar buat kuah kacang pool tu...

K/Kasih...
bunyi mesti bagi menarik punya rasa belum tentu..hehehe...

K.amie...
lain kali kalau xdpt mkn..caranya sedang je,sambil masak.. sambil makan tup-tup dah kenyang...jadi x payah dah nak berebut-rebut dgn ank2..

R/Kebaya....
terawal ke tutup pintu tu..tak perasan pulak ada tetamu tertinggal kt luar...sbb dah kenyang lah yang...lagi pun nak terus zzzzzzzzzzzz...hehehe..

Lily..
try lah buat...mesti qis suka, lagi pun mengeyangkan bak kata izahdaut...

Izah...
betul3...malam tu anak2 tak makan nasi pun..tapi mak n bapaknye kelaparan...

Oais....
kekadang tu buat sosej goreng + butter,makan dgn sos, kes malas nak sediakan bahan2..

Ida...
tebal tahap mana tu sampai susah nk gelek...cubalah kukus lama sikit, tak pun ida ajelah buat gelek inul mesti cepat leper roti tu..hehehe..

Umi...
datang tak bawa laksa ke..kita tukar suke sama suke yer..

Atie...
mualaikumssalam...minta mangap lah atie...kenapa dtg lambat? kalau tidak boleh tulung basuh kan kuali tadi...kwang..kwang....

Mamasya...
memang budak2 mesti suka lah..nak2 dlm rrs tu ada cheese pastu cicah dgn sos + mayonis...hai terliur lah pulak...


Nani...
hai kita kan sama2 kreatif...takde telor pn blh jadi kek coklat ni kan pulak x de ayam...kalau perut ni dah lapar, pastu malas dengar anak2 asyik tanya pasal mkn je..jd sblm diorg bising2 ucu sediakan lah rrs ni...bila dah kenyang senyaplah diorang tu...

mrsz nana berkata...

Hehe sy kalo xde bread crumb, saya pakai bskut lemak hup seng cap ping pong tu, tumbuk kasi agak2 jgn hancur sgt. Salut je.. Sedap.. :) :)

Cik Tie@Akak berkata...

peberet akak ni Ucu..:)

MaMa Rey berkata...

sy nak try resepi ni..

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...