Pages

Isnin, 16 Julai 2012

Kek Hantaran - chocolate mousse cake strawbery + graps





Assalamualaikum wbt....

Terima kasih yang tak terhingga diatas ucapan takziah dan komen kalian semua.....hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya..

Alhamdullilah...akhirnya kedai dobi ucu berjaya ditutup dengan cemerlangnya...lewat petang semalam (haiiit..baru potong riben sabtu.....isnin dah tutup..)...
yang sebetulnya ucu dah tak sempat nak lipat kain2 tu, adalah dalam 5 bakul kot..maklumlah dah lebih dari seminggu tak berlipat sibuk sesangat...lagi pun tukang lipat melipat kain ni cuti 2 bulan..jadi terpaksalah ucu ambik alih tugas dia (padahal baju sendiri tu). Tukang lipat ni bukan bibik tau tapi orang malaysia..anak buah ucu jer, hari tu dia praktikal kt kawasan meru ni..jadi dia duduk dgn ucu...dipendekkan cerita ter'ringan lah sikit kerja2 rumah bila dia ada...
Tapi kan, andai lah betul2  ucu ada  kedai dobi...oh alangkah seronoknya...moga2 impian dan doa kalian termakbullah suatu hari nanti..amin.


Okeylah kita tinggalkan kisah semalam...
hari ni punya kisah...kek hantaran untuk anak buah ucu yang kahwin minggu lepas....
Anak buah ucu ni buat hantaran terus sekali dengan nikah.....


Dah lama tak buat bunga ros ..rasa macam kekok jer....alhamdullilah menjadi..



Disebabkan tinggi kek ni lebih kurang 6 inci...dan berat dlm 2.3kg..jadi terpaksalah ucu bawa macam tu jer..nasib baik rumah nenek pengantin perempuan ni tak jauh...




Alhamdullillah dengan hanya sekali lafaz...anak buah ucu sah menjadi suami kepada pasangannya..

pertama kali tengok orang bernikah dengan cara macam ni... nikah ni dijalankan didalam milik mesyuarat di Masjid Al - Syarif, Meru..petang Jumaat selepas Asar.




Ini dia...3 serangkai, menantu2 mithali (hahahaha....gelak besar ni..) kepada mak mertua ucu....


Selepas majlis akad nikah selesai ..rombongan kami terus dibawa ke rumah nenek kepada pasangan  pengantin perempuan ini untuk majlis kenduri kesyukuran dan majlis bersanding  pulak di dewan MPK klang , keesokkanya..

Yang kat bawah ni  chocolate mousse grapes tapi satu layer jer..untuk makan2  rombongan dr kampung..tapi disebabkan kesuntukan masa...hanya sebahagian jer yang singgah itupun selepas semuanya selesai dan kek ni dibawak balik ke kampung ...







Okeylah ucu jalan dulu....nak intai2 dapur kawan2 yang lain pulak.....

Okeyyy..daaaa...

Wassalam

10 ulasan:

Acik Erna berkata...

ucu..cantiknya kek ucu..bunga ros tu macam real je kelopaknya cantik sangat

nurdani berkata...

sangat cantik dan terliur bila tengok kek tu. aih rasa macam nak makan je ni

Norzie hany berkata...

Cantiknya deco kek tu.

liemaopurut a.k.a ana berkata...

amboi ucu,

kata dah lama tak buat bunga, tapi tengok dari kelawaan dan kecantikan bunga-bungaan tu macam selalu buat ajer... ;p

Masya berkata...

menantu² mithali .. aminn.. insyaallah....

iyerlah nikah mcm ni sy pun baru ni lah tgk kat sini ...

Bicara Kak Noor berkata...

Ucu mmg kelas lah pandai mendeco kek ni comey macam tuan dia jugak,kalau dekat Ucu lah jadi sasaran kak Noor untk buat hantaran anak kak Noor nnt heee

Mama Ann berkata...

Mama pun sama..kalau lah Ucu dekat memang lah sudah jadi sasaran nya..Cantik sungguh kek tu..

rahel berkata...

Cantiknya kek itu Ucu...

Nuwairani Ismail berkata...

cantik deco yang bunga ros tu.

Mama2Q berkata...

nape masa saya kawen dulu ucu tak buatkan kek camni...hehe

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...