Pages

Khamis, 2 Ogos 2012

Pisang tanduk goreng pulak kali ni....





Assalamualaikum wbt.....

Sambungan dari entry semalam ....... masih lagi dengan menu pisang tanduk..kalau semalam gunakan periuk kali ni versi gunakan kuali pulak....

Pada tekak ucu ...selain dari pisang nangka, pisang nilah yang paling sedap digoreng...suka yg masak sedang2 jer...kalau terlalu masak, alamat bila digoreng terus meresap minyak.....itu pulak kang berlipstik kan minyak bibir tu ......




Kalau nak resepi n cara2..sila lah klik kat sana....adunan/bancuhan tepung tetap sama cuma benda yang kena goreng jer lain.




Ini rupe paras pisang tu..ucu ambik 4 biji jer...dapatlah dibuat pengat 2 biji, digoreng 2 biji...(pic ni sebelum dikorbankan)



Menu pisang semalam dgn hari ni sebenarnya, menu bulan lepas sebelum puasa....
menu utk ramadhan ni dalam minggu depan baru timbul....kata orang tu biar lambat janji tayang....

Okeylah bai...bai...
ucu nak lunch dulu.....ooopppss silap, tidur lah....cuaca pun sejuk2 ni..memang sesuai lah kan ...

Wassalam....


6 ulasan:

Masya berkata...

sabar jerlah semalam sera pisang tanduk, hari ni goreng pisang tanduk pulak.. esok jgn tayang kerepek tau .. sebab memang suke semua² psl pisang tanduk ni .. terliur

mama sara nur berkata...

pisang tanduk memang sedap digoreng...eeei ucu ni wat kita terliur je tau,

~~zana@pb~~ berkata...

Favourite akk ni ucu....sebatang pun boleh abis mkn sorang.

Bicara Kak Noor berkata...

salam Ucu ada lagi tak pisang ni teringin lah pulak malam2 nak masuk oven kejab kasi panas sedap tu heeeee

umiyumi berkata...

Salam Ucu,
sedapnyaa makan pisang tanduk goreng ni.. tambah2 kalau dpt minum kopi di musim2 sejuk ni. bestt.. tp kena tunggu lepas berbuka lah kan hehe

Mieza berkata...

ucu..nak pisang goreng ni sepinggan..nak cicah dengan sambal kicap..waaaa sedap tak hengat dunia kak....mieza sukaaaaaa

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...