Pages

Khamis, 13 Jun 2013

Ikan yang paling mahal .....



Assalamualaikum wbt..

Lama tak bersiaran....rasa macam malu2 lah pulak nak susun ayat..penat tau asyik2 delete  ayat nak bagi sedap dibaca, kalau tulis kat kertas A4 ni mahu dah 2 helai kot, tapi sebab guna komputer,  jadi hasil delete tu idok le nampak....hihiihi..
sepanjang ketiadaan berbw ni ucu ada jugak intai kawan2 punya cerita...tapi tak boleh lama2 sbb ada tugas  
yg melambak depan mata ni...jd kena siapkn dulu.



cantik tak plastic bag pokaldot ni...mentang2 ler ucu ni  suka  mendot2...maka bungkusan pun ikut tema jugak....ini baru luar tapi yg didalam.....




haaaaa....ini le, isi kat dalam bag plastik tu hasil tangkapan menggunakan jaring tunjuk-tunjuk dan hulur-hulur $$$ di pasar Lahad Datu,  ikan kering yang godang2.

Sepertimana yang dijanjikan, maka pada rabu masa cuti sekolah minggu lepas  tertunai lah sudah hajat nak bertentang mata dengan 
 K.Amie, yg menjadikan jumlah mata kami menjadi  8 mata apabila dicampurkan dgn spek......hehehe  di tesco s.alam.
Kami sembang tak lama sebab masa tu time kerja...tapi sempat lah jugak meng'order' kfc ala2 kadar....
lain kali  kalau nak sembang sampai kebas buntut,  kenalah kt rumah baru lah afdal...kan k.amie ... :)



Udang kering ni pun dari sana.....udang kering ni memang cantik dan tak masin...sedapppp dan sekarang ni dah tinggal separuh.


dalam banyak2 ikan tu...ikan ini jer yg ucu kenal...ikan kerapu, first time makan yg kering, selalu yang basah jer...buat masak stim.


okey lah yer...
jadi menu hari ni ikan kering...

wassalam....





11 ulasan:

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

mmm... teman first time dengar ikan kerapu buat ikan kering...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang berkata...

Salam Ucu Faridah,

Sedap nampak ikan-ikan kering tu. Sayang maklong yang dah terlebih tinggi tekanan darah ni dah lama tak bertegur dengan ikan kering.

Seronok jumpa kak Amie yer.

Normi Nieza berkata...

sdap tu ucu..:)

Ann Ishak berkata...

kak, sama macam ala2 terubuk masin ke ikan2 tu semua

Amie berkata...

Hai Ucu,
gereh tu jadi mahal sebab kena beli tiket dapat naik kapal terbang ha ha hahahh.....

Cik Puan Rara berkata...

wow.MIL rara suka sgt lah kalau cm ni.

mama sara nur berkata...

Assalam ucuuu
rinduuuu ngan ucu,
awatnya menyepi lama he hee byk tempahan la kan
biasa kan bila lama x menulis rasa janggal sikit

Sue @ Nenie berkata...

Assalamualaikum kak..wahhhh memang cantik betul rupa paras udang kering Sabah mari itewwwwww

kasihredha berkata...

Salam ucu
Wah dapat jumpa amie ye.
Wau mcm2 ikan ada...pelik2 rupanya sb x pernah nengok

Masya berkata...

wahh buah tgn dr sarawak.... eh sarawak ke sabah ... ngee~~~

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...