Pages

Selasa, 12 Mac 2013

Macam mana boleh lupe....



Assalamualaikum wbt.......

Petang semalam (11/3/13) Pak Su call....dia ajak ucu  balik kampung Parit 10, Pasir Panjang (kampung kami ler..) ada kenduri katanye. Pelik jer bunyinye sbb jarang hari kerja org buat kenduri kendara, Ucu tanya  lagi kenduri ape, selamba jer dia jawab kenduri NIKAH.

Sapa yg nikah...?, setahu ucu tak de anak buah baik belah ucu mahupun belah Paksu ada yg bertunang..top2 nak nikah...pelik bin ajaib sungguh...

Dijawab lagi dengan jawaban penuh konfiden..orang tu Othman..ucu tanya  lagi Othman mana...(dlm hati dah lain macam jer..) 
Ucu dapat bayangkan muka paksu yg menyeringai macam orang yg tak sabar nak naik pelamin  jawab...OTHMAN SUKIR lah...sapa lagi...
mak aiii..itu nama laki aku...
dalam ucu gelak2 tu CUAK jugak...hai....sapa tak takut kalau laki pasang satu lagi kan...

Cepat2 ucu tengok monitor.....Masya Allah...terlupa eden semalam rupenye  anniversary kami yg ke 18th....
ucu macam biasalah tarikh anniversary selalu lupo...sobab kami nikah awal 2 bulan baru naik pelamin.....
Walau pun kami dah nikah tapi duduk masih asing2 lagi...sedih oooo masa tu padahal kami tinggal bukannye jauh pun kt shah alam jer. Ucu kt Sek. 2, PakSu kt Sek. 24...naik motor 10 minit dah nampak batang hidung masing2.
Tapi itulah permintaan arwah mak ucu yg tak nak tengok anak bongsu dia ni bunting pelamin....keh..keh...keh...

Maka berjanji manislah kami petang semalam, kekonon lepas tidorkan akid bolehlah selebrit tengah2 malam kat warung char kew tiau yg baru dibuka kt jalan kopi meru...
TAPI  BAPAKnye yang ngorok dulu.....tinggallah ucu sorang2 lipat kain yg rendah sikit dari gunung.....hahahaha...


Alhamdulillah selama kami bersama baik masa berkawan  mahupun dah beranak pinak ni....banyak yg manis dari pahit...kalau dicampur2 kan tahun  dari awal berkawan + alam percintaan (cehwahhh) + alam rumah tangga  adalah dalam 24tahun kot.
Sesungguhnye semua itu kuasa Allah....ucu dijodohkan dengan seorang pemuda tanpan (paksu jgn perasan lebih2 yer..itu masa muda...skrang lain cerita yer...) lagi agak pendiam tapi pasangannye bolehlah dikira tahap mengancam lah jugak  (masa nak dara lah...tulung...ucu dah ditimpa perasan.... ) tapi kurang sikit murainye, sebab nak kontrol ayu..... hihihi..
Dan sekarang kalau bersembang...kalau tak suruh stop bukan ucu ler namanye...

Kami dikurniakan dengan 4 cahayamata....3 lelaki 1 perempuan...


Dan  sekarang kehidupan kami makin berseri2....bak kata pepatah  "duduk sama rendah...berdiri sama rendang "

Nak upload pic masa nikah n kahwin...terlupa nk ambik pagi tadi..jadi ucu cerita jer dulu..gambar2 tu kemudian hari lah pulak yer....

kat bawah ni lauk yg selalu pak su masak..


Jering tumis berasap telinga

resepi pun akan menyusul kemudian yer...

Terima kasih berjuta2 lemon ucu hulurkan pada kawan2 yg sudi jenguk blog ucu ni....

ok bai..bai...

Wassallam...




*** ngorok - tidur













7 ulasan:

Acik Erna berkata...

assalam ucu..tahniah..selamat ulang tahun perkahwenan

zana fahmi berkata...

Ucuuuuuuu! Mana keknya? Mcm sama je cerita kita, lupa tarikh nikah sb sandingnya lps 2 minggu.
Ucu, kakpb minta maaf sb jarang bw skrg. Bukan lupa, busy sikit.
Selamat ulgthn perkahwinan, moga kekal hingga ke syurga.

Amie berkata...

Lama tak baca celoteh Ucu yang menghiburkan... selamat ulang tahun perkahwinan ye Ucu, moga bahagia hingga ke syurga bersama cinta hatinya.
Macamanalah boleg terlupa ye... he he ehh kak Amie tak lupa sebab tarikh nikah selang sehari dengan birthday kak Amie, lepas nikah kena kursus induksi 5 minggu, lepas tu baru naik pelamin.. itu pun tarikh cantik...25 Disember waalllaaa... entah bunting pelamin entah bunting lepas turun pelamin he he he ehhh...

Ketuhar Panas Yatie berkata...

Salam Ucu. Selamat menyambut ulangtahun perkahwinan. semoga kekak selamanya.

rATu kEBaYA berkata...

selamat ulangtahun ucu. bahagia selalu ye.

hiks.. dah lama tak masuk sini.

MulutPayau berkata...

Ucu....selamat menyambut ulang tahun perkahwinan ya..semoga kebahagiaan yg dikecapi berkekalan hendaknya....

Rahimah imah berkata...

Selamat menyambut ulang tahun perkahwinan. . Semoga berbahagia selalu disamping keluarga. .

Pilihan Ucubakery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...